دور دنیا در سه روز، اکسپو دبی

اکسپو دبی

اکسپو دبی با شعار پیوند افکار و ساخت آینده و با هدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاورد علمی کشورها برگزار شده‌است.

این نمایشگاه در ادامه همان رویدادهایی است که هر ۵ سال یکبار در سطح جهانی برگزار می‌شد، و امسال برای اولین بار در خاورمیانه و کشور عمارات برگزار شده‌است.

بزرگترین رویداد جهان، بعد از پاندمی کرونا

این رویداد به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد به همین دلیل اکسپو ۲۰۲۰ نام گرفت. این رویداد بزرگترین رویدادی است که بعد از پاندمی برگزار می‌شود و یکی از طولانی‌ترین نمایشگاه‌های تاریخ و مناسب‌ترین فرصت برای آشنایی با تکنولوژی روز دنیا است.

دور دنیا در سه روز

هنگامی‌که وارد این فضای مدور می‌شوید، پا به گردهمایی قریب به ۲۰۰ کشور گذاشته‌اید و با گشت و گذار در آن، نمایی از گردش دور دنیا خواهید داشت. با دیدن هر غرفه با دستاوردها و فرهنگ هر کشور آشنا می‌شوید. در پاویون هر کشور چندین کافه و رستوران وجود دارد که می‌توانید سلیقه غذایی هر کشور را بشناسید.

این رویداد به مدت ۶ ماه از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود پس هنوز فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و سفر به دبی وجود دارد.

برای سفر به دبی می‌توانید با مشاوران نیلاگشت تماس بگیرید. چه نیاز به بلیط داشته باشید و چه بخواهید صفر تا صد سفر خود را با کمک یک مشاور برنامه ریزی کنید، نیلاگشت همراه شما خواهد بود.

شرایط و هزینه بلیط اکسپو ۲۰۲۱

برای تهیه بلیط اکسپو ۲۰۲۱ باید بدانید که این بلیط‌ها فقط ۱۴ روز اعتبار دارند. هزینه بلیط به ازای هر فرد ۲۵ درهم است. کودکان زیر پنج سال، افراد ناتوان و سالمندان بالای ۶۰ مشمول بلیط رایگان اکسپو ۲۰۲۱ می‌شوند. همه افراد باید برای تهیه بلیط ( حتی بلیط رایگان) در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند و بلیط را به صورت پرینت شده به همراه داشته باشند.

اکسپو ۲۰۲۱ سفری به آینده دنیا

جدا از برگزاری روزانه بیش از ۶۰ کنسرت و نمایش زنده در پاویون‌ها، وجود هزاران رستوران، کافه و پارک تفریحی در محل اکسپو، بازدید از عجایب هفت‌گانه اکسپو، حضور در اولین اپرای زنده امارات با بیش از ۱۰۰ نوازنده بین‌المللی ، برگزاری بزرگ‌ترین اپرای دو زبانه جهان سرگرمی‌خای شگفت‌انگیزی در این رویداد وجود دارد که به مثابه سفر به آینده است.

آشنایی با ربات‌های سرگرم‌‌کننده، گشت‌وگذار در باغ‌های خورشیدی، ایجاد واقعیت ۴ بعدی برای تجربه سفرهای مختلف از جمله بالا رفتن از کوه آلپ، بزرگ‌ترین گنبد ۳۶۰ درجه دیجیتالی جهان (عرض آن به‌ اندازه ۲ هواپیمای ایرباس A360 است.) بزرگ‌ترین آسانسور جهان با قابلیت جابه‌جایی ۱۶۰ نفر در هر مرتبه)، جنگل‌ها و درخت‌های خورشیدی،‌ سازه‌های سبز، زیست‌سازگار و مزرعه‌ها و باغ‌ها عمودی، صحبت با ربات‌های هوشمند و پرواز با هواپیماهای بدون خلبان  إحساس سفر در زمان و تجربه زندگی در آینده را به شما خواهد داد.

معرفی ۷ هتل با بهترین دسترسی به اکسپو دبی ۲۰۲۰

هنوز اکسپو دبی ۲۰۲۰ را ندیده‌اید؟ این رویداد سومین رویداد مهم بین‌المللی محسوب می‌شود و فقط تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد. هنگامی‌که وارد این فضای مدور می‌شوید، پا به گردهمایی قریب به ۲۰۰ کشور گذاشته‌اید و با گشت و گذار در آن، نمایی از گردش دور دنیا خواهید داشت.

اگر هنوز برای رفتن به این رویداد بی‌نظیر مردد هستید، بلیط رایگان اکسپو دبی ۲۰۲۰ هدیه ویژه ما برای شما همراهان همیشگی و وفادار نیلاگشتی است تا هر چه سریع‌تر این تجربه‌ بی‌نظیر را برای خود فرا بخوانید. در ادامه به معرفی نزدیک‌ترین هتل‌ها به اکسپو دبی پرداخته ایم.

نزدیکترین هتل‌ها به اکسپو

اکسپو دبی ۲۰۲۰ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رخدادهایی است که طی دوران پاندمی برگزار شده است و همچنان ادامه دارد. این نمایشگاه بین‌المللی که از ابتدای اکتبر ۲۰۲۱ آغاز به کار کرده، تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

با توجه به حجم گسترده بازدیدکننده از این نمایشگاه، انتخاب محل اقامت بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد. در این مطلب بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها به محل برگزاری اکسپو دبی را به اختصار معرفی می‌کنیم:

Rove Expo 2020 Hotel

تنها گزینه برای افرادی که می‌خواهند در قلب این نمایشگاه اقامت داشته باشند این هتل است. با رزرو و اقامت در این هتل بلیط اکسپو دبی را نیز به مدت اقامت خود دریافت خواهید کرد. این هتل با امکانات کامل خود از قبیل؛ یک استخر روباز روی پشت‌بام، سالن ورزشی و اینترنت رایگان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت طی بازدید از نمایشگاه باشد.

Fortune Park Hotel

این هتل لوکس تنها حدود ۴ کیلومتر با محل اکسپو دبی فاصله داشته و نزدیکترین اقامتگاه به نمایشگاه به حساب می‌آید. محیطی دلپذیر و دنج در اتاق‌های این هتل که دارای یک نشیمن و آشپزخانه کوچک می‌باشد، همراه با اینترنت رایگان فضای مناسبی را برای اقامت شما رقم خواهد زد. برای فرزندان زیر ۵ سال هزینه اضافی دریافت نمی‌گردد. این هتل دارای پنج رستوران و امکانات تفریحی کامل نیز می‌باشد.

Premier Inn Dubai Investment Park

این هتل دنج و راحت تنها کمی بیشتر از ۴ کیلومتر با نمایشگاه فاصله دارد و دسترسی راحتی به منطقه آزاد «جبل علی» دارد. اتاق‌های این هتل با فضای زیاد و نورگیر همراه با یک اتاق نشیمن خانوادگی و تلویزیون صفحه‌تخت بزرگ می‌تواند برای یک خانواده محیطی دلپذیر به ارمغان بیاورد. خدمات هتل و سرویس خدماتی آن زبانزد همه میهمانان آن شده است. رستوران و کافه‌های این هتل طی شبانه‌روز در خدمت مسافران هستند و استخر روباز و سالن ورزشی هتل آن را خاص‌تر می‌سازند.

The Manor by JA

این اقامتگاه ۵ کیلومتر با فضای اصلی اکسپو فاصله دارد و از لحاظ قیمت نسبت به هتل‌های دیگر مبلغ کمتری هزینه برای یک خانواده در بر خواهد داشت. خانواده‌هایی که دو اتاق از این هتل را با هم رزرو کنند می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی آن استفاده نمایند. استخر روباز واقع در بام این هتل، رستوران و کافه‌های این اقامتگاه در طول روز به مسافران هتل خدمات خود را ارائه می‌دهند. همچنین یک سالن اسپا و سالن ورزشی از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.

Courtyard by Marriott Dubai

این هتل ۴ ستاره که کنار یک دریاچه واقع شده است، فقط ۵ کیلومتر با محل اصلی نمایشگاه فاصله داشته و نزدیک یک مرکز بزرگ خرید و همچنین Cayan Tower می‌باشد. برخی از اتاق‌های هتل چشم‌انداز به سمت دریاچه داشته و برخی از آنها دارای یک بالکن بزرگ نیز با امکان استراحت کردن در آن است. سوئیت‌های هتل دارای یک اتاق نشیمن هستند و خدمات اتاق در تمامی ساعات روز در خدمت مسافران آن می‌باشد. رستوران ایتالیایی، کافه، استخر روباز و یک سالن ورزشی از دیگر امکانات این اقامتگاه به شمار می‌روند.

Maisan Hotel

حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که با اتوموبیل از فصای اصلی اکسپو به این هتل برسید. هتلی ۴ ستاره که کمی بیش از ۵ کیلومتر با نمایشگاه فاصله دارد. این اقامتگاه با ۲۴۹ اتاق و فصای وسیع خود می‌تواند تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان اکسپوی دبی باشد. تمامی اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل امکانات کافی و لازم را در اختیار مسافران قرار داده است. از سایر امکانات هتل می‌توان به یک استخر روباز، یک تراس بزرگ، لابی زیبا و سالن ورزشی اشاره کرد.

Oaks Ibn Battuta Gate Hotel Dubai

این هتل ۵ ستاره و پرآوازه تقریبا در فاصله هشت کیلومتری نمایشگاه واقع شده است. از این اقامتگاه تا ایستگاه مترو تنها ۵ دقیقه پیاده‌روی کافی می‌باشد که می‌توان با عوص کردن یک خط به سادگی به محل اکسپوی دبی رسید. همچنین این اقامتگاه لوکس درست کنار بازار خرید Battuta واقع شده و تنها چند دقیقه با Palm Jumeirah فاصله دارد. طرح داخلی اتاق‌ها از معماری مراکشی الهام پذیرفته و سوئیت‌های آن دارای اتاق نشیمن و تراس وسیعی می‌باشند. در رستوران‌های این هتل غذاهای ایتالیایی، آسیایی و هندی ارائه می‌شود، و همچنین اتاق اسپا، استخر روباز، سالن ورزشی و تراس روی پشت‌بام از دیگر امکانات خاص و جالب این هتل به حساب می‌آیند.

۲۰ نوآوری شگفت‌انگیز ساخت بشر در اکسپوی دبی (بخش اول)

در اکسپوی دبی ۲۰۲۰ که از زمان همه‌گیری بزرگترین رخداد عمومی دنیا به حساب می‌آید، می‌توانید در غرفه‌های گوناگون از کشورهای مختلف نوآوری‌هایی را مشاهده نمایید که تا پیش از این مشابه‌شان را ندیده بودید. در این مطلب به برخی از انها اشاره می‌شود:

اولین ماجراجویی امارات برای رسیدن به سیاره‌ای دیگر

مأموریت سفر به مریخ از سوی امارات که با نام «مأموریت امید» نیز شناخته شده است، نزدیک به ۷ ماه دیگر به این سیاره ناشناخته خواهد رسید و حداقل به مدت دو سال در مدار آن قرار خواهد گرفت تا اطلاعات علمی لازم را جمع‌آوری نماید. این کاوش بیش از ۱۰۰۰ گیگابایت اطلاعات را از مریخ گرفته و به مرکز علمی داده‌های امارات ارسال خواهد نمود تا مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

لوسی؛ مادربزرگ بشر

سفرتان را به اتیوپی در غارهای تاریک آن آغاز نمایید، همان طور که بشر اولیه این کار را کرد. رشد و توسعه دوره پیشاتاریخی را جستجو کرده و نمونه ساخته شده از «لوسی» را مشاهد نمایید؛ قدیمی‌ترین اسکلت یک انسان متعلق به ۳٫۲ میلیون سال پیش که در دره آواش واقع در کشور اتیوپی پیدا شده است.

ساروق الحدید

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر کشور امارات، هنگامی که در هلی‌کوپتر شخصی خود بر فراز کشور پرواز می‌کرد، توجهش به سایت ساروق الحدید جلب شد. او از آن بالا در توده‌های شن، هزاران تخته‌سنگ سیاهی را دید که توسط دست بشر ساخته شده‌اند. پس کنجکاو شد و دشتور به تحقیق درباره آنها را داد. این تخته‌سنگ‌ها منجر به کشفی شدند که در تاریخ دبی بی‌سابقه بود. بیش از ۱۸۰۰۰ ساخته دست بشر آنجا پیدا شد که برخی از آنها در عمق ۶ متری شن و ماسه‌ها دفن شده بودند. با آزمایش کربن‌شناسی مشخص شد که در این مکان بیش از ۳۰۰۰ سال پیش فعالیت انجام می‌گرفته است.

همزاد شاهکار قرون وسطایی با فن‌آوری پیشرفته!

داخل فضای هشت‌ضلعی غرفه کشور ایتالیا، همزاد دیجیتالی شاهکار میکل‌آنژ، یعنی مجسمه داوود، قار گرفته است که با قرار دادن عمدی آن در مکانی نامعمول، می‌توانیم برای اولین بار در چشم او خیره شویم.

نوآوری‌های شگفت‌انگیز در اکسپوی دبی (بخش دوم)

 

پل ساخته‌شده از طناب

در ماه جون هر سال، برخی از قبایل «اینکا» در کشور پرو گرد هم می‌آیند تا برگ گیاه خاصی را برای ساختن یک پل جمع‌آوری کنند. این سازه تنها پل در دنیا به شمار می‌رود که هر سال توسط بیش از هزار زن و مرد خراب و دوباره ساخته می‌شود. در حالی که طناب‌های سال پیش در رودخانه رها می‌شوند، زن‌ها با چشمانی گریان با رشته‌طناب‌های قدیمی وداع می‌کنند. پس از بافتن طناب‌های جدید، این قبایل دور هم جمع شده، می‌خورند و می‌نوشند و می‌رقصند- با جشن گرفتن یک آغاز جدید.

موسیقی باستانی از دل سوریه

تاریخ موسیقی در سوریه به دوران باستان بازمی‌گردد. موسیقی در کشور سوریه به توسعه خود ادامه داد. شواهدی از این واقعیت یافت شده است که نشان می‌دهد قدیمی‌ترین نت‌های موسیقی در «اگاریت»- واقع در شمال این کشور-  وجود داشته است. در غرفه کشور سوریه درباره این موسیقی شناخت پیدا کرده و همراه آن موسیقی می‌توانید همسرایی کنید، همان طور که مردم اگاریت ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح این کار را انجام می‌دادند.

دیجیتال‌سازی کتب مقدس

غرفه «سریر مقدس» (Holy See Pavilion) کتب اصلی و دست‌نوشته‌های واقعی کتابخانه واتیکان را به نمایش گذاشته است. بخشی از کتاب «بیت الحکیم»، نوشته شده در بغداد بین سال‌های ۸۰۰ تا ۸۳۰ میلادی و مقدمه‌ای عربی از کتاب ریاضیات در غرب بین سال‌های ۱۲۰۲ تا ۱۲۲۸ و تقویم اصلاح‌شده گریگوری از کتب دیجیتال‌شده و جالب این غرفه محسوب می‌شوند.

سفر در زمان

در سال ۲۰۱۸، حفاری‌هایی در بخش شمال‌شرقی کشور الجزایر انجام گرفت و زیر زمین کشف خارق‌العاده‌ای مشاهده شد. در میان چندین استخوان از جانوران فسیل‌شده، باستان‌شناسان ابزاری سنگی یافتند که احتمالاً قدمتی برابر با ۲٫۴ میلیون سال دارند. این یافته‌های جدید نشان می‌دهند که نیاکان ما حداقل ۶۰۰ هزار سال پیش از چیزی که تا به حال دانشمندان تخمین زده‌اند، در شمال آفریقا وجود داشته بودند. با سر زدن به غرفه الجزایر نمونه‌هایی از این کشفیات جدید را مشاهده کرده و در زمان سفر کنید.

 

ملاقات با قدیمی‌ترین انسان

یک تیم تحقیقاتی از مؤسسه باستان‌شناسی رباط، در کشور مراکش، اولین نشانه‌ها از انسان‌های خردمند اولیه (هومو ساپی‌ینس) را در این کشور ردگیری کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده در سال ۲۰۱۷، این کشف که در منطقه «جبل ایرهود» مراکش صورت گرفته است، قدمت انسان خردمند را به ۱۰۰ هزار سال پیش عقب می‌برد. در غرفه مراکش با نمونه‌ای از انسان‌های اولیه می‌توانید رخ‌به‌رخ شوید!

 

دانش بشر در عصر باستان

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیا در طول تاریخ، کشور یمن یکی از گنجینه‌های بزرگ خرد و دانش روی زمین به حساب می‌آید. با سیاحت در غرفه کشور یمن می‌توانید کتب خطی و دست‌نوشته‌هایی را مشاهده کنید که مربوط به دوران باستان است.

کاهن اعظم در تابوت

به‌تازگی در حفاری‌های باستان‌شناسی در محدوده شهر «جیزه» در کشور مصر، یک تابوت آهکی پیدا شده است که متعلق به کاهن اعظم «سامتیک» (Psamtik) می‌باشد. این جسد مومیایی شده را می‌توانید در مرکز غرفه کشور مصر در اکسپو مشاهده نمایید. قدمت این اثر کشف‌شده به بیست‌وششمین سلسله از خاندان حکومتی مصر بازمی‌گردد. با این حال، همچنان زرق‌وبرق و رنگ‌های شگفت‌انگیز و نیز نوشته‌های روی آن به خوبی سالم باقی مانده‌اند.

ملاقات با انسان عصر حجر

در غرفه صربستان می‌توانید با یک مرد از عصر نوسنگی روبه‌رو شوید که به صورت سه‌بعدی واقعی‌سازی شده است. باقی‌مانده‌های این انسان عصر حجر، طی کاوش‌هایی در بخش شرقی کشور صربستان، کنار ساحل رود دانوب، پیدا شد. با دسترسی به علم دیجیتال‌سازی انسانی (DHT)، دانشمندان صرب توانسته‌اند بازسازی چهره انسان‌های اولیه را به سطح تازه‌ای برسانند. ما اکنون اطلاع داریم که این مرد حدود ۵۰ سال سن، قدی به اندازه ۱۷۸ سانتی‌متر و ۷۰ کیلوگرم نیز وزن داشته است. رژیم غذایی او نیز ماهی و موجودات دریایی بوده است. با دفن او در منطقه‌ای خاص، همچنین می‌توان دریافت که این مرد موقعیت مهمی در جامعه خود داشته است.


گنجینه باستانی

ظروف باستانی کشف شده در منطقه‌ای از کشور بلغارستان، شاید یکی از محبوب‌ترین آثار باستانی ساخت بشر در دنیا باشد. بسیاری از یافته‌های باستان‌شناسی در همین منطقه در بلغارستان کشف شده‌اند. در میان این گنجینه، یک مجموعه ظروف وجود دارد که شامل ۹ قطعه می‌باشد: یک بطری کوچک، کوزه و جام‌های نوشیدنی. این بطری که شبیه به لوگوی نمایشگاه نیز می‌باشد، برای دانشمندان بسیار جالب توجه است. آنها این قطعه را نه فقط برای مورد استفاده آن، بلکه برای هدف استفاده از آن نیز بررسی می‌کنند. این بطری کوچک به شکل یک بشقاب مسطح بوده که به عنوان ظرفی برای نوشیدن از آن استفاده می‌شده است.

 

توپ فوتبال در اولین جام‌جهانی

تیم فوتبال اروگوئه یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا طی تمامی رقابت‌ها بوده است. این کشور ۱۹ عنوان قهرمانی دارد: ۲ جام‌جهانی، ۲ مدال طلای المپیک و ۱۵ جام قهرمانی آمریکای جنوبی. در غرفه اروگوئه، در اکسپوی دبی، می‌توانید یک توپ فوتبال را که شاهدی بر قهرمانی این کشور در سال ۱۹۳۰ و طی اولین دوره این مسابقات بوده را مشاهده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =