امکان سفر به تایلند با رمزارز

زمینه سازی تایلند برای «توریسم رمزارز» جهت احیای گردشگری

کشور تایلند به تازگی به هدف جدید میلیونرهای دارای رمزارز تبدیل شده است تا در این دوره همه‌گیری بتوانند در آنجا نفسی تازه کنند.

طبق آخرین اظهارنطر فرماندار تایلند، مقامات گردشگری این کشور در حال کار بر روی زیرساخت‌ها و یک سیستم تبدیل رمزارزها به پول نقد هستند تا مسیری را برای پذیرش توکن‌های دیجیتال از گردشگران بین‌المللی هموار کنند. این اقدام تایلند ممکن است کمک کند تا ۸۰ میلیارد دلاری که طی پاندمی از کمبود توریست ضرر دیده را جبران کنند.

 

فرماندار تایلند گفته است: «تعدادی از افراد در حال حاضر وجود دارند که از راه نگهداری رمزارزهای خود به ثروت قابل توجهی دست یافته‌اند و شاید بخواهند از این ثروت استفاده بهینه کنند.» او همچنین افزود: «اگر این افراد بتوانند بدون نیاز به تبدیل رمزارز خود به پول نقد از آنها استفاده کنند، یا با مالیات بر ارز دیجیتالی خود مواجه نشوند، آن زمان است  که بستر مناسبی برای ورود آنها به تایلند فراهم آورده‌ایم.»

 

هنوز مقدار زمانی مانده تا گردشگران بتوانند از بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای دیجیتال خود برای سفر به تایلند استفاده کنند، زیرا مانند دیگر کشورها، تایلند نیز همچنان رمزارزها را به عنوان یک مبادله قانونی به رسمیت نمی‌شناسد. اما اظهارات مقامات گردشگری تایلند نشان از آن دارد که در حال آماده‌سازی پذیرش پول از گردشگران از طریق رمزارز می‌باشند تا وضعیت سفر به کشورشان را به حالت عادی بازگردانند.

 

فرماندار تایلند ابراز امیدواری کرده است: «مقامات در پی این هستند که بخش جدیدی را برای سال آینده پایه‌ریزی کنند تا بتوانند از سکه‌های رمزارز استفاده کرده، یک کیف الکترونیکی ایجاد کنند و ‌یک اکوسیستم گردشگری جدید را بسازند. صحبت‌هایی از قبل با کمیسیون مبادلات مالی و امنیتی (SEC)، بانک تایلند و شرکت‌های پرداخت آنلاین آغاز شده تا بزرگترین مبادلات دیجیتالی ملی بر اساس این برنامه در کشور شروع به کار کند.»

 

کشور تایلند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر گردشگران است؛ بیشتر به دلیل آب و هوای گرمسیری خود، سواحل زیبا و همچنین زندگی و تفریحات شبانه‌اش که باعث شد در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی به این کشور سفر کرده و ۶۰ میلیون دلار سود به خزانه دولت سرازیر شود. اما با وقوع پاندمی و بسته شدن مرزهای کشور تایلند برای بیش از یک سال، با گسترش واکسیناسیون مجدداً مرزها از ماه اکتبر سال جاری به روی گردشگران باز شده است.

فرماندار تایلند می‌گوید: «اگر کشور ما به دنبال ترمیم ۸۰ درصد از صنعت گردشگری پیش از شیوع همه‌گیری تا سال ۲۰۲۳ است، باید راهی پیدا کنیم افراد مشهوری چون راسل کرو یا دارندگان بزرگ رمزارز مانند تیم کوک به تایلند سفر کنند.»

او افزود: «در حالی که تایلند شرایط قرنطینه را برای ورود مسافران خارجی از ۶۰ کشور به داخل مرزهای خود برداشته است، به نظر نمی‌رسد تا سال ۲۰۲۴ بتوانیم به شرایط پیش از آغاز همه‌گیری بازگردیم. دولت تایلند انتظار دارد حدود ۱ میلیون گردشگر ثروتمند و ولخرج در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ به این کشور سفر کنند، و در نهایت امیدواریم ۱۰ درصد از دارندگان رمزارزها در همین بازه زمانی وارد کشور تایلند شوند.»

فرماندار در پایان گفته است که: «رمزارزها آینده را شکل خواهند داد، بنا بر این ما باید کشور تایلند را به کشوری تبدیل کنیم که از گردشگران دارای رمزارز به خوبی استقبال می‌نمایند.»

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =