انتظار افزایش چشمگیر گردشگر در ترکیه

 

کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲ انتظار استقبال پرشور گردشگرانی را می‌کشد که برای سفر با کشتی کروز به این کشور سفر می‌کنند.

اداره گردشگری ترکیه توقع دارد با اضافه شدن مجدد بندرهای ترکیه، به خصوص بندر گالاتا در استانبول، به مسیر کشتی‌های کروز متعلق به شرکت‌های بین‌المللی مشهور، بیش از یک میلیون گردشگر وارد این کشور شوند.

مدیر بخش ترکیه کشتی‌های کروز، بوراک چالیشکان، به روزنامه‌های این کشور اظهار داشته است: “آغاز خدمات در بندر گالاتا می‌تواند باعث رشد چشمگیری در جذب گردشگر برای ترکیه باشد. ۳ کشتی بزرگ کروز نیز می‌توانند در یک زمان در بندر کارایوک پهلو بگیرند.”

بندر گالاتا محلی مخصوص برای جا گرفتن کشتی‌های کروز است که با استفاده از ۱۲۰۰ متر از خط ساحلی بخش اصلی شهر استانبول ساخته شده است. این مکان که ساخت آن چیزی حدود ۲ میلیارد دلار هزینه برده است، از آوریل ۲۰۲۱ افتتاح شده بود، در حالی که به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کرونا بازگشایی آن یک سال به تاخیر افتاد.

چالیشکان همچنین افزوده است:”استانبول یکی از مهم‌ترین بندرهای مقصد کشتی‌های کروز در دنیا به حساب می‌آید. ترکیه به دنبال این است که خط اختصاصی کشتی کروز را در این کشور ایجاد کند.” بر اساس اعلان موسسه گردشگری ترکیه، برنامه‌ریزی برای ورود کشتی‌های کروز به این کشور برای سال ۲۰۲۲ قطعی شده و انتطار می‌رود بیش از ۵۰۰ کشتی کروز در این سال از ترکیه دیدار می‌کنند.

این موسسه اظهار کرد که با شرایط سخت طی دو سال گذشته به دلیل پاندمی، امیدوار هستند که سال ۲۰۲۲ دوره جدیدی برای گردشگری در ترکیه باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 13 =