شغل های پردرآمد و مورد نیاز در دبی

مشاغل پردرآمد در دبی

یکی از شهرهای اقتصادی و برجسته دنیا، شهر دبی در امارات متحده عربی است. اگر تا به حال این شهر سفر کردید، احتمالا تحت تاثیر معماری‌ مدرن و برجسته ساختمان‌های این شهر، رستوران‌های مجلل و غذاهای خوشمزه آن قرار گرفتید. جدا از زیبایی و ویژگی‌هایی که دبی را تبدیل به یک قطب گردشگری کرد، می‌خواهیم از شغل‌های پردرآمد این شهر صحبت کنیم. شهری که اقتصاد قوی و امکانات رفاهی، آن را محل اقامت ستارگانی همچون دیوید بکام، مدونا، آیشواریا رای، راجر فدرر و …کرده است.
دبی به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی بزرگ، شرایط کاری مناسب و نرخ بیکاری پایین، برای شرکت‌ها و افرادی که قصد سرمایه گذاری بزرگ دارند، یک فرصت محسوب می‌شود. معاف بودن مالیات بر درآمد در دبی، یکی دیگر از دلایلی است که سالانه افراد آمریکایی و اروپایی و حتی ایرانی‌های زیادی به دنبال پیدا کردن فرصت کار به این شهر می‌کشاند. علاوه بر این، برابر بودن حقوق و دستمزد زن و مرد در این شهر و نزدیکی به ایران، از دیگر ویژگی‌های مثبت برای کار در این شهر است که جهت انجام پرژه‌های کوتاه مدت و موقت، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

کسب و کار در دبی

برای کار در دبی قاعدتا باید یک اسپانسری کاری یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در دبی داشته باشید. کارفرما یا اسپانسر در نهایت با امضای قرارداد با شخصی که متقاضی کار در دبی است، مجوز کاری فرد را در این کشور فراهم می‌کند. اگر قصد کار در دبی دارید، در نظر داشته باشید که تنها با مجوز کاری می‌توانید در این شهر مشغول به کار شوید. ویزای توریستی دبی یا ویزاهای دیگر به شما چنین امکانی نخواهد داد.
جدا از ویژگی‌هایی که این شهر را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای کار و سرمایه گذاری کرده است، ویزاهای دبی به صورت موقتی است و منجر به اقامت دائم‌تان نمی‌شود. البته برای برخی سرمایه گذاران استفاده از امکان اقامت ۵ ساله و ۱۰ ساله نیز وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در دبی به مقاله مرتبط به آن مراجعه نمایید.

معرفی شغل های پر در آمد در دبی

درآمد و اقتصاد دبی بر پایه درآمدی است که از صنعت نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی به دست می‌آورند. البته در سال‌های اخیر در زمینه امور مالی، لجستیک، املاک، ساخت و ساز و گردشگری توانسته موفق عمل کند. در ادامه مشاغل پردرآمد دبی را با هم می‌خوانیم.

مشاغل پزشکی و بهداشتی در دبی

مشاغل پزشکی خصوصی و دولتی به سرعت در دبی در حال افزایش است. برای پزشکان فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که به مراتب حقوق و درآمد بالایی هم خواهد داشت. مشاغلی از جمله شغل پرستاری، جراحان عروق، عصب، متخصصان کودک، دندانپزشکان و.. در اینجا شرایط شغلی مناسبی خواهند داشت. البته برای رسیدن به حداکثر حقوق در این رشته شما حداقل بایستی ۵ یا ۶ سال سابقه کاری داشته باشید. بسته به مکان و محلی که به عنوان پزشک یا پرستار در آن مشغول هستید، متوسط حقوقی که دریافت می‌کنید ماهیانه حدودا ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار درهم به طور متوسط است. قاعدتا متخصصان قلب و عروق و برخی پزشکان درآمد بالاتری از این مبلغ دارند .
به عنوان پرستار در شهر دبی در بخش‌های مختلفی مانند بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی، آسایشگاه ها، خدمات بهداشت روان، خدمات بهداشت حرفه‌ای، جراحی دندانپزشکی و پزشک عمومی، خانه بیماران و بخش های نظامی و خیریه می‌توانید مشغول به کار شوید. البته در نظر داشته باشید برای کار در دبی نیاز به کارت بهداشت دارید. این کارت را بعد از انجام معاینات و آزمایشات پزشکی، با ارائه مدارک‌تان، برای شما صادر می‌شود که بعد از ان می‌توانید برای اخذ مجوز کار در دبی اقدام کنید.
حداقل حقوق پرستاران در دبی، ۱۰ هزار درهم امارات و بالاترین حقوق به طور میانگین ۲۰ هزار درهم است که بسته به سوابق کاری و تحصیلات‌تان تعیین می‌شود.

مشاغل حقوقی در دبی

مشاغل حقوقی در دبی امارات

شرکت‌های مختلف در دبی نیاز به وکیل و مشاوران حقوقی برای پیشبرد روال کاری‌شان دارند. در صورتی که یک وکیل متخصص و مجرب هستید و در حرفه‌تان نیز حرفی برای گفتن دارید، می‌توانید به عنوان وکیل، درخواست کار دهید. به عنوان یک وکیل حقوقی که وکالت شرکت‌های تجاری یا مشاوره حقوقی پروژه‌های مختلف را در دبی به عهده گرفتید، با حداقل ۷ یا ۸ سال سابقه کار می‌توانید بین ۲۰ تا ۶۰ هزار درهم درآمد کسب کنید.

آموزش در دبی

اگر قصد دارید در زمینه آموزش در دبی کسب درآمد کنید، بایستی در نظر داشته باشید تجربه و اعتبارتان در این شغل حرف اول را می‌زند. در بحث آموزش می‌توانید به عنوان معلم یا استاد به تدریس در مدارس، کالج یا دانشگاه‌های دبی همچون دانشگاه آمریکایی دبی یا دانشگاه عجمان، مشغول به کار شوید. حداقل سطح علمی شما برای آموزش در دبی بایستی کارشناسی ارشد یا دکترا باشد. میانگین حقوق شغل آموزشی در دبی مبلغی حدود ۱۲ تا ۲۰ هزار درهم است.

مهـندس مـکـانیـک

یک مهندس مکانیک در دبی به طور متوسط ماهانه حدود ۱۰ تا ۳۵ هزار درهم امارات درآمد دارد. با توجه به تخصص‌تان مسئول نصب و راه‌اندازی مکانیک شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف را به عهده خواهید داشت. البته با توجه به حرفه و تخصص‌تان می‌تواند کشورهای مناسب‌تری را برای کار و زندگی انتخاب کنید.

مهـندس بـرق

اگر می‌خواهید به عنوان یک مهندس برق متخصص با سابقه کاری کافی، در شهر دبی مشغول به کار شوید، خودتان را برای دریافت حقوقی به طور متوسط ۱۵ هزار درهم اماده کنید. حقوق دریافتی شما بر اساس مهارت، جنسیت، تجربه و موقعیت کاری متفاوت است، اما در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید تا حداکثر ۲۴ هزار درهم امارت را نیز کسب کنید. حرفه شما در دبی در حوزه توسعه، طراحی، آزمایش و نظارت و ساخت وسایل برقی خواهد بود. محیط کاری‌تان ممکن است در داخل یا خارج خانه، روی داربست یا اطراف یک ساختمان در حال ساخت و در معرض گرد و غبار و صداهای بلند باشد. جدا از مدرک تحصیلی‌تان که برای این حرفه لازم است،نیاز به مدرک یا گواهی آزمون تخصصی نیز در دبی دارید. داقل مدرک تحصیلی که برای کار در این زمینه در دبی بایستی داشته باشید، مدرک لیسانس است.

مهندس پروژه

پیش زمینه یک مهندس پروژه می‌تواند مهندسی عمران، مکانیک یا برق باشد. مهندسان پروژه در واقع نقش نظارتی در پروژه‌ها را دارند و لزوما نیاز به تخصص در این سه رشته ندارند. کارهای هماهنگی بودجه، هماهنگی تیم کاری، بازرسی و حل مشکل در پروژه به دست مهندسان پروژه انجام می‌شود. برای یک مهندس پروژه، جدا از اینکه به یک مدرک مهندسی مرتبط و تجربه کاری نیاز دارید بایستی از مهارت‌های ارتباطی بین کارمندان و رهبران نیز برخوردار باشید. بسته به مهارت و تخصص‌تان و همچنین نوع پروژه، حقوق دریافتی به طور متوسط ماهیانه تا ۳۳ هزار درهم نیز می‌رسد.

شغل املاک و مستغلات در دبی

املاک و مستغلات یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما را در دبی به ثروت می‌رساند. موقعیت مشاوران املاک در دبی، موقعیت تاثیرگذار و مناسبی دارند. به عنوان مشاور املاک می‌توانید مشاوره‌های تخصصی به سرمایه‌گذاران جهت انتخاب منطقه و محل مناسب برای سرمایه‌گذاری‌شان ارائه دهید و حق کمیسیون‌های بالا بگیرید. حقوق ماهیانه مشاوران املاک در دبی، به طور متوسط بین ۱۲ تا ۶۰ هزار درهم است. این اختلاف درآمد به علت بازار کار رقابتی دبی است که در کنار شرایط کاری مناسب و درآمد بالای آن وجود دارد.

مهندسی عمران در دبی

اگر یک مهندس عمران هستید که در حرفه‌تان حرفی برای گفتن دارید، علاوه بر اینکه در جهان معروف می‌شوید، درآمد خوبی هم در این شهر عربی، برای خود خواهید داشت. البته با وجود شرایط مناسبی که این شغل دارد، مسئولیت‌های مختلفی هم برایتان خواهد داشت، اما در نهایت به درآمدی که از این طریق به دست خواهید آورد، می‌ارزد. مهارت‌های درآمدزایی که در عمران می‌توانید داشته باشید، شامل مهندسی طراحی، اتوکد، مدیریت پروژه و ….است. تسلط به زبان انگلیسی و عربی نیز در مهارت‌های‌تان اهمیت دارد. در صورتی که هندی و اردو هم بلد باشید، برگ برنده‌ای برایتان محسوب می‌شود. حداقل سابقه کار مورد قبول برای کسب درآمد درهمی در دبی، ۷ الی ۸ سال است. حقوق مهندسان معمار در دبی، به طور متوسط حدود ۸ هزار تا ۲۴ هزار درهم است.

خلبان ها و مشاغل مرتبط با حمل و نقل هوایی در دبی

خطوط هوایی و مشاغل مربوط به حمل و نقل به خلبان‌های ماهری نیاز دارد که با توجه به رشدی که در صنعت حمل و نقل هوایی در شهر دبی وجود دارد، به متخصصان حرفه‌ای و خلبان‌های پرواز نیاز دارد. در صورتی که در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید با فعالیت در این شغل در دبی علاوه بر حقوقی که دریافت می‌کنید، از حق مسکن، خدمات شهری، سرمایه گذاری در صندوق‌های خاص، حق تحصیل و … رایگان نیز بهره مند شوید. یک خلبان به طور ماهیانه درآمدی حدود ۴۰ تا ۵۵ هزار درهم امارات خواهد داشت. اگر قصد دارید به عنوان خلبان تجاری در منطقه خلیج فارس فعالیت کنید، بایستی مجوزی مطابق با استاندارد سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) داشته باشید. خلبانی و مشاغل حمل و نقل هوایی یکی از بهترین شغل‌هایی است که علاوه بر درآمد ماهیانه، شامل تسهیلات رایگان نیز خواهد بود.

حسابداری و امور مالی در دبی

در هر نوع کسب و کاری که در دبی رونق پیدا کرده است، نیاز به یک حسابدار و کارشناس امور مالی حس می‌شود. در رابطه با حسابداری، شرکت‌های دبی ترجیح می‌دهند در فضای رقابتی این شغل با افرادی کار کنند که دارای مجوز و سابقه کاری و مهارت تخصصی هستند. میانگین درآمد حسابداران در دبی حدود ۱۸ هزار درهم امارت است.

بالاترین و پایین‌ترین حقوق ها در دبی

با توجه به مشاغلی که ذکر کردیم، بیشترین حقوق و درآمد متعلق به پزشکان، خلبانان، و وکلا است. کمترین میزان حقوق در دبی مربوط به شغل پیک یا رانندگی بوده که به طور متوسط حدود ۲ هزار درهم است. حقوق خوب برای یک فرد مجرد در دبی، ۷ تا ۸ هزار درهم است که می‌تواند زندگی و رفاه شما را در حد شاهانه‌ای، فراهم کند. اما برای یک خانواده این میزان به حداقل ۱۵ هزار درهم می‌رسد.

جمع بندی
با وجودی که امارات یکی از کشورهای پرسود و پررونق اقتصادی در غرب آسیا محسوب می‌شود با این حال باید نکاتی را با توجه به شرایط و هدف‌تان در نظر داشته باشید. دریافت پیشنهاد کاری در داخل دبی روالی پیچیده است و بهترین گزینه برای یافتن کار، جستجو در سایت‌ها و موسسات کاریابی دبی است. با طراحی یک رزومه خوب و حرفه‌ای، جستجو در سایت‌های شرکت‌های معتبر و یا ثبت نام در سایت‌های مشاغل مختلف، می‌توانید با توجه به حرفه و تخصص‌تان، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، مجموعه نیلاگشت الهیه، با متخصصان با سابقه‌ای که در زمینه کار در دبی دارند، با توجه به شرایط‌تان در این زمینه راهنمایی‌تان خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =