رشته‌های پر درآمد در کانادا

رشته های پولساز در کانادا

مشاغل پر رونق در کانادا را شاید بتوان همان رشته‌های پولساز در کانادا به حساب آورد. به این دلیل که شغل‌های خوب در کانادا است که درآمد کافی برای متقاضی آن در این کشور فراهم می‌آورد.
در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانی‌ها کشور کانادا را به دلیل برنامه‌های اقامتی مفید و مؤثرش برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند و می‌توان مشاهده کرد که اغلب آنها موفق و راضی بوده‌اند. پس، عجیب نیست که تقاضا برای مهاجرت و کسب تابعیت این کشور افزایش یافته و تعداد زیادی از قشر تحصیل‌کرده ایرانی برای نقل‌مکان به کانادا تلاش زیادی انجام می‌دهند.
با این حال، باید ابتدا شرایط این کشور پیشرفته را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رصد نمود تا متوجه شد برای رسیدن به یک زندگی استاندارد چه مواردی لازم و کافی خواهد بود.
با این‌که رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری مانند بسیاری دیگر از کشورها بهترین بیزینس در کانادا نیز به حساب آمده و جزو شغل‌های خوب در کانادا از آنها یاد می‌شود، اما تنها رشته‌های پولساز در کانادا نخواهند بود.
در این مقاله می‌کوشیم مشاغل پر رونق در کانادا را معرفی نموده تا متقاضیان مهاجرت به این کشور پیش از هر اقدامی مطمئن شوند فن و مهارت آنها در کانادا خواستار خواهد داشت، و از آن می‌توانند پول کافی برای یک زندگی استاندارد کسب کنند یا خیر. پس با ما باشید.

مشاغل پر رونق در کانادا

طی آمار و گزارشی که هر ساله دولت کانادا اعلام می‌کند، شغل‌های خوب در کانادا بر اساس معیارهای استاندارد معرفی می‌گردند. این گزارش می‌تواند هم برای افرادی که می‌خواهند این کشور را برای زندگی و کار انتخاب کنند مفید باشد، و هم برای متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ادامه تحصیل در این کشور را دارند.
در سال ۲۰۱۹، مؤسسه معتبر «کسب‌وکارهای کانادایی» (Canadian Business)  صد شغل و کسب‌وکار برتر کشور کانادا را رتبه‌بندی و اعلام نمود. معیارهای این رتبه‌بندی بر اساس میزان حقوق، رشد شغلی و چشم‌اندازهای مشاغلی که در آینده‌ای نزدیک می‌توان به وسیله آنها به دستمزد قابل‌توجهی رسید، تعیین شده‌اند.
در اینجا تنها ۲۵ شغل برتر این رتبه‌بندی را از انتها به ابتدا با تمام جزئیات خواهیم آورد، تا در صورت قصد مهاجرت به کانادا بتوانید آینده شغلی خود را مشاهده کنید. لازم به توضیح است که این رتبه‌بندی معمولاً فقط با کمی اختلاف در چند سال اخیر یکسان بوده است و احتمالاً طی سال‌های بعد نیز به همین گونه خواهد ماند.

اینک به معرفی بهترین شعل ها برای مهاجرت به کانادا می پردازیم که طی سال ۲۰۱۹ معرفی شده اند:

۲۵- مدیر مراقبت‌های بهداشتی

مشاغل بهداشتی در کانادا

با رشد جمعیت در کانادا، تعداد پرسنل بخش‌ بهداشتی در این کشور نیز افزایش داشته است. این موقعیت شغلی را در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، پرستاری خانگی و جاهایی از این قبیل می‌توان به دست آورد. مدیر مراقبت‌های بهداشت وظیفه دارد تا بر استخدام و عملکرد متخصصان و پرستاران بخش بهداشتی نظارت داشته و همچنین بودجه تعیین‌شده برای بخش خود را مدیریت نماید.
برای رسیدن به این موقعیت شغلی، متقاضی باید حتماً تحصیلات دانشگاهی در زمینه پزشکی یا پرستاری را گذرانده باشد. به طور میانگین دستمزد سالیانه این شغل در کانادا ۹۵۰۰۰ دلار کانادا بوده و بسته به نوع خدمات ارائه‌شده می‌تواند متغیر باشد.

۲۴- مدیر منابع انسانی

حوزه مسئولیت‌های این جایگاه شغلی در استخدام، آموزش و بستن قرارداد با بخش‌های دیگر و مدیریت پرداخت و مزایای شرکت است.
متقاضی می‌بایست حداقل مدرک لیسانس در زمینه‌های مرتبط مانند؛ مدیریت کسب‌وکار و مدیریت تجارت و صنعت را دارا باشد. همچنین سابقه چندساله مدیریتی در به دست آوردن این شغل مؤثر می‌باشد. حقوق سالیانه برای این شغل در کانادا سالیانه حدود ۹۴۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

۲۳- سرپرست حفاری چاه‌های نفت و گاز

این جایگاه شغلی یکی از شغل‌های خوب در کانادا به حساب می‌آید. افرادی که در این زمینه کار می‌کنند، مدیریت کارگرانی را برعهده دارند که در حفر چاه‌های نفتی و گاز مشغول به کار می‌باشند. برنامه‌ریزی، حل مشکلات و تصمیمات استخدامی از وظایف سرپرست حفاری است.
برای استخدام در این جایگاه، متقاضی باید حداقل دیپلم دبیرستان داشته و دوره‌هایی را در این زمینه گذرانده باشد. مهم‌تر از همه این‌که باید حداقل چندین سال به عنوان کارگر در حفر چاه نیز تجربه داشته باشد. میانگین حقوق سالیانه برای سرپرست حفر چاه ۸۵۰۰۰ دلار می‌باشد.

۲۲- مکانیک آسانسور

زمینه کاری این شغل، مهارت در تعمیر و نگهداری آسانسورها و بالابرها در سرتاسر دنیا می‌باشد. وظایف محول شده می‌تواند شامل جایگذاری تجهیزات آسانسور، حل مشکلات فنی و نگهداری فنی و تکنیکی از بالابر باشند.
جهت کسب این شغل، درخواست‌کننده باید دیپلم دبیرستان داشته باشد و حدود ۴ تا ۵ سال را صرف کارآموزی در این شغل کند. در ایالت‌های آلبرتا و کبک گواهی فنی رسمی نیز لازم می‌باشد. میانگین دستمز سالانه برای این شغل ۸۱۰۰۰ دلار است.
با تخمین دولت کانادا برای نیاز به این شغل، در سال ۲۰۲۴، برای هر مکانیک آسانسور یک فرصت شغلی وجود خواهد داشت.

۲۱- مدیر مدرسه

وظیفه مدیر در مدرسه نظارت بر معلم‌ها و سایر کارمندان مرکز آموزشی است. در این حوزه شغلی همچنین به مدیر آموزشی نیز در کانادا مورد نیاز می‌باشد.
مدرک لازم برای استخدام در سمت مدیریت مدرسه لیسانس آموزش و برای برخی موارد فوق‌لیسانس می‌باشد. شرط لازم بعدی تجربه کاری برای چند سال به عنوان معلم ارشد یا رئیس یک بخش خواهد بود. میانگین حقوق سالیانه برای این شغل ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا است.
تا سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به حال حاضر در مدرسه‌های کانادا برای مدیریت مدرسه در دسترس باشد.

۲۰- مدیر مالی در کانادا

مانند کشورمان ایران، مدیریت مالی یکی از شغل‌های خوب در کانادا نیز به حساب می‌آید .هر سازمان و مؤسسه‌ای نیاز به فردی دارد تا مدیریت مالی آن را برعهده بگیرد. وظایف مدیر مالی رهبری تیم حسابداری، سیاست‌گذاری و اجرای استاندارد در بخش مالی و گزارش به مدیران مجموعه است.
متقاضی این شغل می‌بایست حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های مربوط به اقتصاد و تجارت داشته باشد. به دلیل اینکه این موقعیت شغلی سطح مدیریتی داشته، بنابراین متقاضی باید چندین سال تجربه کاری در زمینه حسابداری کسب کند و سپس به مدیریت مالی ارتقا یابد. میانگین حقوق سالیانه یک مدیر مالی برابر با ۹۶۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.
از لحاظ تعداد فرصت های‌شغلی برای مدیران مالی در کانادا، این کشور پیشرفت چندانی را طی سالیان آینده شاهد نخواهد بود.

۱۹- درمان‌شناس حرفه‌ای

یک درمان‌شناس حرفه‌ای متخصصی است که کمک به درمان بیماری، آسیب و ناتوانی‌های جسمی می‌کند. از مسئولیت‌های این شغل می‌توان به انجام برنامه‌های درمانی و رفع نیازهای حمایتی بیمار توسط درمان‌شناس اشاره کرد.
برای استخدام در این شغل متقاضی باید مدرک دانشگاهی در این رشته را کسب کرده باشد و همچنین آزمون استانی کانادا را با موفقیت پشت سر بگذارد. برخی از این متقاضیان نیاز دارند تا دوره‌های تکمیلی درمان‌شناسی را در برخی از مناطق کانادا بگذرانند. میانگین دستمزد سالیانه یک درمان‌شناس حرفه‌ای در کانادا ۸۲۰۰۰ دلار خواهد بود.
در ۵ سال پیش رو، دولت کانادا تخمین زده است که به تعداد بیشتری از متخصصان نیاز خواهد داشت.

۱۸- مدیر خدمات بهداشتی و اجتماعی

ماهیت این شغل پولساز در کانادا، مدیریت در بخش‌های بهداشتی و اجتماعی و نیز سیاست‌گذاری و توسعه در این زمینه می‌باشد. این ارائه‌دهندگان عمومی در قبال سلامت بهداشت جامعه مسئولیت خواهند داشت.
حداقل مدرک دانشگاهی برای کسب این شغل، لیسانس مرتبط با این زمینه کاری بوده و گاهی نیز باید مدرک بالاتری را نیز ارائه نمود. به دلیل این‌که جایگاه این شغل مدیریتی می‌باشد، سابقه کاری چندساله نیز برای استخدام مورد نیاز است. برای مدیریت بخش خدمات بهداشتی ممکن است یک پزشک صلاحیت بیشتری داشته باشد.
درآمد متوسط این شغل که یکی از شغل‌های خوب در کانادا به شمار می‌رود، سالانه ۱۱۰۰۰۰ دلار کانادا بوده و انتظار می‌رود نیاز به این شغل در ۵ سال آینده با کمی افزایش روبه‌رو شود.

۱۷- سرپرستار و سرپرست بخش

در هر مرکز پزشکی که پرستاران در آنها خدمات می‌دهند، مانند: بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نیاز به سرپرستار نیز می‌باشد. هماهنگی پرستاران، تقسیم وظایف و کنترل بودجه مرکز خدمات پزشکی از وظایف اصلی یک سرپرستار به شمار می‌رود.
برای استخدام در این جایگاه شغلی باید مدرک دانشگاهی مورد قبول دولت کانادا در اختیار متقاضی بوده و بهتر است برخی از دوره‌های مدیریتی را نیز گذرانده باشد. همچنین، سابقه کار پرستاری به مدت چند سال نیز از پیش‌نیازهای این شغل به حساب می‌آید. درآمد سالانه برای این شغل به طور متوسط ۸۳۰۰۰ دلار است. لازم به توضیح است که درخواست برای این شغل در کانادا به سرعت در حال افزایش است و نسبت به ۵ سال گذشته ۵۳% رشد داشته است.

۱۶- مهندس لوکوموتیو

اگر از کودکی مجذوب قطار و ریل راه‌آهن بوده‌اید، شاید اکنون وقت آن باشد که علاقه خود را به شغل خود تبدیل کنید. مهندسین لوکوموتیو نظارت دقیقی بر واگن‌های قطار و ریل‌ها خواهند داشت.
برای کسب این شغل تنها دارا بودن تحصیلات معمول که می‌تواند دیپلم دبیرستان باشد، کافی است. همچنین، نیاز است که متقاضی پیش از استخدام در این شغل چند سالی را به عنوان راهبر قطار تجربه داشته باشد تا به پیچ‌وخم کار آشنا شود.
مبلغ حقوق سالیانه این شغل به طور متوسط ۷۸۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد و دولت آینده درخشانی را برای این شغل طی ۵ سال آینده ترسیم نموده است.

۱۵- نیروی کار خطوط برق

کارگران در این زمینه شغلی وظیفه تأسیس، نگهداری و تعمیرات کابل‌های هوایی و زیرزمینی را که انتقال برق را باعث می‌شوند، برعهده خواهند داشت. جایگذاری کابل و حفاظ روی آن و نیز قرار دادن تیرهای چراغ برق در خیابان‌ها و تونل‌ها از سایر وظایف یک نیروی کار خطوط برق است.
مدرک تحصیلی کافی مورد نیاز برای استخدام در این شغل دیپلم دبیرستان می‌باشد و برای رسیدن به نیروی کاری متخصص باید حدود ۴ تا ۵ سال را در برنامه‌های آموزشی سپری نمود. میانگین دستمزد سالانه برای این موقعیت شغلی ۸۰۰۰۰ هزار دلار کانادا است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ فرصت‌های شغلی با تعداد متقاضیان این شغل برابر باشد.

۱۴- افسر پلیس

افسر پلیس در کانادا

یک افسر پلیس در هر کشوری وظیفه محافظت عمومی آن کشور را برعهده دارد، از جرم و جنایت جلوگیری کرده و در نهایت حفظ نظم و قانون از مسئولیت‌های وی به شمار می‌آید. این شغل که یکی از شغل‌های خوب در کانادا محسوب می‌شود، دسته بندی‌های مختلفی از قبیل؛ کارآگاه، پلیس شهر، پلیس راه و پلیس راه‌آهن را داراست.
برای استخدام در این شغل، متقاضی باید ابتدا دیپلم دبیرستان را داشته باشد و پس از آن مدارک مربوط به افسری را از دانشگاه اخذ نماید. در نهایت با گذراندن دوره‌های عملی پلیس به مدت حداقل ۶ ماه به این شغل خواهد رسید.
میانگین دستمزد سالانه یک افسر پلیس در کانادا ۸۸۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. دولت پیش‌بینی کرده است که تا ۵ سال دیگر تعداد فرصت‌های شغلی برابر با تعداد جویندگان کار در این زمینه خواهد بود.

۱۳- مهندس برق

وظایف اصلی مهندسین برق می‌تواند طراحی مدارهای الکترونیکی، احداث شبکه‌های توزیع برق جدید و نگهداری و تعمیر آنها باشد. برای گرفتن این شغل حتمن باید مدرک کارشناسی را در رشته‌های مربوط به الکترونیک اخذ نمود و در برخی موارد می‌بایست متقاضی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد باشد.
در نهایت، مهندس برق برای رسیدن به پست تخصصی خود باید حدود ۴ تا ۵ سال را به صورت دستیار انجام وظیفه کند. برای این مدت کارآموزی نیز مدرکی به وی تعلق خواهد گرفت. میانگین حقوق سالانه این شغل ۹۰۰۰۰ دلار کانادا است و رشد درخواست این شغل با شیب کمی در حال افزایش می‌باشد.

۱۲- مدیر اجرایی کسب‌وکار

چه کسی نمی‌خواهد رییس باشد؟ این شغل با موقعیت مدیریت ارشد در هر سازمانی می‌تواند بهترین بیزینس در کانادا به حساب آید. با اخذ این شغل متقاضی خواهد توانست درباره سیاست‌های اصلی کسب‌وکار از قبیل برنامه‌های بلندمدت، منابع انسانی و بودجه مورد نیاز تصمیم‌گیری نماید.
مدرک دانشگاهی از یک دانشگاه معتبر و سابقه کار به عنوان مدیر ارشد از الزامی‌ترین پیش‌نیازهای این شغل به حساب می‌آید. البته، از این شغل انتظار دستمزد بالایی را نیز باید داشت. میانگین حقوق سالیانه برای موقعیت شغلی ۱۱۰۰۰۰ دلار کانادا بوده و مشخص است که با خاص بودن این شغل رقابت بر سر آن همیشه بالا بوده و خواهد بود.

۱۱- متخصص آمار

با افزایش استفاده از داده‌ها و اطلاعات دیجیتال در عصر حاضر، نیاز به افرادی احساس می‌شود که بتوانند این داده‌ها را به نمودارها و مدل‌های قابل استفاده تبدیل کنند. این کار از دست یک متخصص آمار برخواهد آمد.
برای کار در این موقعیت شغلی به مدرک دانشگاهی در زمینه آمار و ریاضی احتیاج است و گواهی کارشناسی با تجربه کاری مناسب برای اخذ این شغل کافی به نظر می‌رسد. حقوق یک سال برای این شغل به طور میانگین ۸۷۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. درخواست برای این موقعیت شغلی در کانادا از سال ۲۰۱۸ رو به افزایش بوده و تا چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

۱۰- مهندس ناظر ساختمان

مهندس ناظر ساختمان با نظارت بر تمام گروه‌های دخیل در ساخت وظیفه دارد پروژه ساختمانی را با شرایط استاندارد، بودجه تعیین‌شده و سر وقت تحویل کارفرما بدهد.
برای گرفتن این شغل، متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی مهندسی ساختمان را داشته باشد و نیز چند سال را به عنوان مهندس اجرایی کار کرده باشد. حقوق سالیانه این شغل بسته به تجربه مهندس ناظر متغیر بوده و میانگین پایه حقوق آن ۸۳۰۰۰ دلار در سال می‌باشد.
در حال حاضر هم نیاز به این شغل در کانادا زیاد بوده و هم تقاضا برای کسب آن رو به افزایش است.

۹- مدیر اجرایی

این پست مدیریتی یکی از شاخه‌های بزرگ شغلی در سازمان‌های دولتی به حساب آمده و وظایف محول شده به آن شامل توسعه برنامه‌های اجرایی، نظارت و برنامه‌ریزی بر بودجه سازمان و استخدام و آموزش کارمندان می‌باشد.
برای اخذ این جایگاه شغلی متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم اجتماعی، حقوق و یا مدیریت تجاری با چندین سال سابقه کار داشته باشد. دستمزد سالانه یک مدیر اجرایی با توجه به اهمیت آن بالا و ۱۱۰۰۰۰ دلار در سال خواهد بود.
نیاز به این شغل بااهمیت در کانادا همواره احساس شده و متقاضی برای آن نیز همیشه در دسترس بوده و خواهد بود.

۸- مدیر تحقیقات علمی

نظارت بر بخش تحقیق و توسعه علمی هر سازمان خصوصی و دولتی احتیاج به یک مدیر تحقیقات دارد تا برنامه‌ریزی و پیشبرد کار را توسط محققان جلو ببرد.
مدرک دانشگاهی معتبر و مرتبط با رشته علمی انتخاب‌شده توسط متقاضی از پیش‌نیازهای کسب این شغل بوده و همچنین سابقه کار به عنوان محقق برای چندین سال از دیگر شروط برای رسیدن به مدیریت تحقیقات علمی می‌باشد.
میانگین حقوق سالانه برای این موقعیت شغلی ۱۰۲۰۰۰ دلار بوده و درخواست برای آن در کانادا برای ۵ سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

۷- مدیر بخش مهندسی

در هر پروژه مهندسی، مهندسان احتیاج به یک مدیر داشته تا با تقسیم کار مناسب به بهترین نحو کار را پیش ببرند. مدیر بخش مهندسی موظف است برنامه کاری و ارزیابی پروژه را انجام دهد. وی می‌تواند این وظیفه را در کارگاه یا بخش تحقیقات برعهده بگیرد.
مدرک مهندسی از دانشگاه و سابقه کار کافی از پیش‌نیازهای کار در این موقعیت شغلی می‌باشد. هر مدرک برای دوره‌های کوتاه‌مدت در زمینه مهندسی نیز برای دستیابی به این شغل مفید است. حقوق سالیانه یک مدیر بخش مهندسی ۱۰۶۰۰۰ دلار بوده و افزایش جایگاه این شغل در ۵ سال آینده محتمل است.

۶- سرپرست لوله‌کشی

این شغل می‌تواند در زمینه لوله‌کشی آب، گرمایشی و یا نفت و گاز باشد. سرپرست لوله‌کشی بر احداث، نگهداری و تعمیر لوله‌کشی از مصارف خانگی تا صنعتی نظارت خواهد داشت.
برای این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نبوده و مدرک دبیرستان کافی است. تنها باید دوره‌های فنی و حرفه‌ای مربوطه را گذراند و چندین سال به عنوان کارگر تجربه کسب نمود تا به سرپرستی رسید.
میانگین حقوق این شغل ۸۱۰۰۰ دلار در سال می‌باشد و نیاز بسیار زیادی در حال حاضر به این شغل در کشور کانادا احساس می‌شود.

۵- سرپرست معدن

سرپرست معدن وظیفه دارد تا بر استخراج در معادن توسط کارگران معدن نظارت داشته باشد. مسئولیت زیادی بر گردن این سرپرستان برای حفاظت از کارگران و بهینه‌سازی استخراج از معدن خواهد بود.
به طور پیش‌فرض مدرک اتمام دبیرستان برای گرفتن این شغل کافی است ولی برای برخی از موقعیت‌های شغلی متقاضی نیاز به مدرک کارشناسی مهندسی معدن خواهد داشت.
میانگین دستمزد سالانه برای سرپرست معدن ۸۳۰۰۰ دلار کانادا است که با داشتن ۵ سال سابقه کار ۲۵درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به نقش اساسی معادن در اقتصاد کانادا همواره برای این شغل نیاز حس می‌شود.

۴- تکنسین سیستم‌های برقی

یکی از مهم‌ترین مشاغل در هر کشوری تأمین برق برای شهروندان ان کشور است که به لطف تکنسین‌های ماهر انجام می‌پذیرد. وظیفه تکنسین برق کارگزاری، نگهداری و تعمیر شبکه توزیع برق می‌باشد.
هیچ مدرک دانشگاهی برای این شغل لازم و اجباری نیست و تنها دیپلم دبیرستان کافیست. فقط متقاضی باید چندسالی را به عنوان کارآموز گذرانده باشد تا تکنسین برق شود.
میانگین دستمزد سالیانه این جایگاه شغلی ۸۶۰۰۰ دلار می‌باشد و در پنج سال آینده به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا برای آن یکسان باشد.

۳- مدیر کاربردی

مدیریت در بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی و توزیع گاز از وظایف یک مدیر کاربردی به حساب می‌آید، خواه این خدمات‌رسانی در بخش خصوصی باشد خواه در بخش دولتی.
دارا بودن مدرک دانشگاهی در زمینه‌های کاربردی فوق و تجربه کاری حدود ۵ سال به عنوان سرپرست در آنها از پیش‌نیازهای این موقعیت شغلی به شمار می‌رود.
میانگین حقوق سالانه برای این شغل که یکی از رشته‌های پولساز در کانادا به حساب می‌آید، ۱۱۴۰۰۰ دلار بوده و همواره نیاز به این شغل در حال افزایش است.

۲- دندانپزشکی در کانادا

یک حرفه لوکس و پولساز در همه جای دنیا داندانپزشکی است. می‌توان آن را با اطمینان خاطر یکی از شغل‌های خوب در کانادا معرفی کرد. وظیفه دندانپزشک بر همه روشن است و نیاز به توضیح نخواهد بود.
اما در مورد مدرک دانشگاهی مورد نیاز این جایگاه شغلی لازم به توضیح است که در کانادا برای اجازه کار به داندنپزشکان تأیید مدرک دکتری متقاضیان توسط دولت لازم و ضروری است. در صورت عدم تأیید مدرک توسط دولت، متقاضی باید دوره‌های معینی را گذرانده و مدرک آنها را اخذ نماید تا اجازه کار داشته باشد.
درآمد دندانپزشکان در کانادا به طور میانگین سالانه حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار بوده و همواره نیاز به این شغل در کانادا احساس می‌شود.

۱- پرستار

به اولین شغل انتخاب شده در رتبه‌بندی می‌رسیم که مطابق انتظار شغل پرستاری است. با توجه به مسن شدن جمعیت کانادا در سال‌های اخیر، نیاز به پرستار افزایش یافته و بسیاری از مهاجران ورودی به کانادا از طریق نیروی متخصص را پرستاران تشکیل می‌دهند.
از آنجا که شغل پرستاری دامنه وسیعی را شامل می‌شود، مدرک مورد نیاز برای این شغل می‌تواند متفاوت باشد. برای شغل پرستاری مدرک کارشناسی کافی است و برای شغل آموزش‌دهنده پرستاری حتماً کارشناسی ارشد لازم است.
درآمد پرستاران در کانادا به حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال بالغ می‌شود و نیاز به آنها هر روز بیش از دیروز احساس می‌شود.

با توجه به لیست فوق می‌توان متوجه شد که درآمد شغل‌های مختلف در کانادا بسته به نیاز آن کشور تفاوت دارد. درآمد پزشکان در کانادا بالاست ولی لزوماً جزو بهترین رشته‌های درخواستی نیست. همپنین درآمد رشته‌های پیراپزشکی در کانادا همانطور که دیدیم بیشتر مورد توجه است.
به طور حتم، و با مواردی که ذکر شد، می‌توان به این نتیجه رسید که مدرک دانشگاهی برای استخدام در هر شغل چقدر حائز اهمیت است. و همچنین، مشخص است که تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شانس متقاضی را برای تصاحب شغل مورد نظرش افزایش می‌دهد.
بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا می‌توانند از بین موارد فوق انتخاب شوند تا آینده مناسبی در این کشور پیش روی متقاضی تحصیل و زندگی پیش‌بینی شود. در حال حاضر، شهروندان ایرانی با دارا بودن شرایط کافی می‌توانند برای اخذ ویزای کانادا اقدام نموده و مسیر خود را در جهت کسب اقامت و تابعیت این کشور هموار نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =