منابع مطمئن جهت یافتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشورها

 

با توجه به تفاوت مدارک درخواستی هر کشور برای صدور ویزا، نیاز به منابعی خواهیم داشت که به‌راحتی و بااطمینان بشود به آن‌ها رجوع کرد. کشورهایی که برای دادن ویزا سخت‌گیر هستند، معمولاً روی مدارک مورد نیاز اخذ ویزا نیز حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

یافتن فقط یک مرجع مطمئن برای اجتناب از اشتباه کار سختی به ‌نظر می‌رسد. در نتیجه، بهترین منبع برای فرآیند اخذ ویزا به‌طور حتم مشاوران مجرب گردشگری و کارشناسان ویزا می‌باشند. با این حال، به‌صورت فردی هم می‌توان اطلاعات معتبری درباره مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا پیدا کرد.

در ادامه، منابع مطمئنی که می‌توان به‌صورت فردی از آن‌ها اطلاعات مفیدی درباره فرآیند اخذ ویزا را کسب کرد، معرفی می‌شوند:

  • وبسایت Visa Traveler

این وبسایت، یکی از پربازدیدترین منابع برای آگاهی از شرایط اخذ ویزای تمام کشورهای دنیا است. می‌توان با مراجعه به آن، از آخرین وضعیت صدور ویزای کشورها اطلاع پیدا کرد.

  • وبسایت IATA

«سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی» یا همان IATA، به‌عنوان مرجع مطمئنی برای اطلاع از به‌روزترین اخبار سفرها و تغییرات در شرایط اخذ ویزا برای تمام کشورهای دنیا به‌ شمار می‌رود.

  • وبسایت وزارت خارجه کشور مورد نظر

قطعاً اخبار و اطلاعات وزارت خارجه هر کشور، که رسمی‌ترین مرجع آن کشور به‌حساب می‌آید، مسیر مطمئنی برای آگاهی یافتن از شرایط اخذ ویزای ورودی به کشور مذکور خواهد بود.

  • تماس با سفارت کشور مورد نظر

به‌طور معمول، اغلب کشورهای دنیا در پایتخت هر کشور دیگری سفارت داشته و یا در سفارت کشور دیگری نمایندگی دارند. یکی از راه‌های آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آن کشور، تماس از طریق ایمیل یا تلفن با سفارت مذکور است.

  • جستجو در اینترنت

شاید این مسیر از مسیرهای قبلی کم‌تر مطمئن به نظر برسد، اما گاهی در جستجوهای اینترنتی می‌توان وبلاگ‌ها یا فروم‌هایی را یافت که اطلاعات شخصی دست‌اول از فرآیند اخذ ویزا دارند. همچنین، وبسایت‌های مرجعی مانند؛ «ویکی‌پدیا»، «ویزا مپ» و «پروجکت ویزا» نیز از منابعی هستند که سر زدن به آن‌ها فایده‌های خودش را خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =