لغو وضعیت هشدار برای کشتی‌ها کروز؛ پس از دو سال

از ابتدای ماه آوریل امسال، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC)، هشدار خود را برای سفرهای دریایی با کشتی‌های کروز لغو کرد. این اتفاق پس از دو سال هشدار برای سفر با کشتی‌های کروز به‌دلیل شیوع همه‌گیری رخ می‌دهد.
این مرکز بهداشتی در آمریکا، با به‌روزرسانی صفحه وبسایت خود درباره سفر دریایی در زمان همه‌گیری، اواخر ماه مارچ تمامی نکات بهداشتی و هشدارهایش را از سیستم خود حذف کرد. این آژانس، طی این دو سال، بسته به مقصد سفر و وضعیت شیوع کووید در کشورهای مختلف اطلاعات لازم را در وبسایت خود اعلام می‌نمود. مدیر مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، طی مصاحبه‌ای اظهار کرد که این تصمیم بر اساس وضعیت شیوع در کشورهای مختلف و نیز کاهش تعداد مبتلایان بین مسافران کشتی‌های کروز طی چند هفته گذشته گرفته شده است.
طبق نظر او، مسافران سفرهای دریایی از این پس خود مسئولیت سفرشان را مانند دیگر سفرها با وسایل حمل‌ونقل دیگر به‌عهده خواهند داشت. از طرف دیگر، مدیرعامل شرکت مسافرتی Virgin Voyage نیز از برداشتن هشدارها برای سفر با کشتی‌های کروز ابراز رضایت نموده و این تصمیم را «هیجان‌انگیز» توصیف نموده است.
او طی اظهارنظری اعلام کرد: «با گذشت دو سال سخت بر این صنعت گردشگری، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این سفرهای دریایی به اندازه کافی برای مسافران آن ایمن خواهد بود. با اعمال تغییرات اساسی باید نشان دهیم که سفر با کشتی‌های کروز در شرایط فعلی تا چه اندازه می‌تواند آسایش خاطر را برای آژانس مرکزی آمریکا و گردشگران فراهم آورد.»
برداشتن تمامی هشدارهای ایمنی زمانی اتفاق می‌افتد که مرکز کنترل بیماری‌ها چند هفته قبل از اعلام این تصمیم خود، سطح خطر سفر با کشتی‌های کروز را از سطح ۴ به ۲ کاهش داده بود. همین موضوع نشان می‌دهد که اوضاع نسبت به سال گذشته متفاوت شده است؛ زمانی که حتی با تزریق واکسن نیز این سفرها خطرناک اعلام شده بود.
با این حال، CDC همچنان به تمامی مسافران توصیه می‌کند که پیش از سوار شدن به کشتی‌های کروز تزریق واکسن‌های خود را انجام داده باشند و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای پیش از سفر با پزشک خود مشورت کنند. در ضمن، هر مسافر باید تست منفی کووید خود را که در آخرین روز پیش از سفر (نه تا سه روز قبل) دریافت کرده برای سوار شدن به کشتی به همراه داشته باشد.
با تصمیم اخیر مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، بسیاری از خطوط دریایی کشتی‌های کروز و آژانس‌های گردشگری امیدوار شده‌اند تا این صنعت را دوباره نجات دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =