بازگشایی مجدد مرزهای تایلند برای گردشگران خارجی

کشور تایلند از ماه فوریه سال جاری مجدداً به گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند اجازه خواهد داد تا ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. تایلند که همواره مقصد بسیاری از گردشگران طی هر سال بوده، می‌خواهد اقتصاد خود را که تحت تأثیر همه‌گیری کووید آسیب دیده است، ترمیم نماید.

بر طبق اعلام رسمی دولت تایلند، گردشگران بین‌المللی از تمامی کشورهای دنیا می‌توانند برای ویزای ورودی تایلند که با نام Test & Go معرفی شده است، از ابتدای ماه فوریه درخواست دهند. مسافران ورودی به این کشور مؤظف می‌باشند که پس از رسیدن به خاک تایلند دو بار تست کووید بدهند، یک بار هنگام ورود و دومین بار را پنج روز بعد از ورود.

وزیر اقتصاد تایلند اظهار نموده است: «با چنین زیان اقتصادی، دیگر نمی‌توانیم مرزهای خود را به روی گردشگران بسته نگاه داریم. بازگشایی مرزها و مدیریت شیوع همه‌گیری باید در کنار هم صورت بپذیرد.»

کشور تایلند، طی دو سال گذشته، برنامه قرنطینه و ویزاهای زیادی را برای ورود به کشور مورد آزمون قرار داده تا بخش گردشگری خود را که با ۴۰ میلیون توریست حدود یک‌پنجم تولید ناخالص ملی‌اش را پیش از همه‌گیری تشکیل می‌داد، حمایت کند. تایلند طی سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ میلیارد دلار از ورود گردشگر به کشور درآمد کسب کرده بود.

این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا، برنامه ورود بدون قرنطینه خود را از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ و پس از شیوع سویه جدید امیکرون و مثبت شدن تست برخی از گردشگران خارجی به حالت تعلیق درآورد. مقامات رسمی تایلند می‌گویند که با وجود افزایش تعداد ابتلا پس از کریسمس و تعطیلات سال نو، شمار مبتلاشدگان نسبت به پیک ابتلای سویه دلتا همچنان خیلی پایین‌تر می‌باشد و سیستم بهداشتی کشور آن شرایط وخیم را ندارند. با تغییر شرایط ورود به کشور و محدودیت‌های محلی بیشتر، در حال حاضر شرایط در کشور تحت کنترل است.

تصمیم جدید تایلند برای اجازه ورود افراد خارجی بدون قرنطینه کردن، در راستای برنامه‌ای است که دولت تایلند برای زنده کردن بخش گردشگری در کشور تدارک دیده است. یکی از اقتصاددانان کشور تایلند برای سال جاری میلادی، ورود حدود ۴ میلیون گردشگر به کشور را پیش‌بینی نموده و گفته است: «با از سر گیری این برنامه جدید که باعث خواهد شد شمار بیشتری از گردشگران به تایلند بیایند، می‌توان به بازسازی صنعت آسیب دیده گردشگری کمک قابل توجهی نمود.» او افزوده است: «دولت تایلند باید راهی پیدا کند تا اقتصاد کشور خود را اداره کند، بنا بر این می‌توانند حمایت‌های مالیاتی خود را کمی کاهش دهند. آنها دیگر قادر نیستند مانند گذشته چنین بار سنگینی از توزیع پول به کسب و کارها را ادامه دهند.»

برنامه ویزای Test & Go که پیش از این اجازه داد گردشگران واکسینه شده از حدود ۶۰ کشور بدون قرنطینه وارد خاک تایلند شوند، باعث شد که طی مدت دو ماه پیش از تعلیق این برنامه، ۳۵۰ هزار توریست جذب کشور شوند. در برنامه جدید ارائه شده از سوی دولت تایلند، مقرر شده است که اگر گردشگران به مقاصد خاصی در تایلند، مانند شهرهای پوکت و سامویی، وارد شوند و کامل در همانجا بمانند، محدودیت‌های کمتری را از سر خواهند گذراند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =