سیاحتی در«بخش لاتِن» در پاریس

منطقه‌ای در شهر پاریس با نام «بخش لاتن» (Latin Quarter) وجود دارد که قدمت آن به دوران قرون وسطی می‌رسد؛ همان زمانی که دانشجویان دانشگاه سوربون که در همسایگی این محله قرار دارد درس‌های خود را به زبان «لاتین» می‌خواندند و اسم این بخش نیز از همان دوران به جای مانده است.

از آن زمان تا دوره معاصر، دانشجویانی که در بخش لاتن زندگی می‌کردند تأثیر زیادی بر سایر بخش‌های شهر پاریس گذاشته بودند. طی قرن‌های نوزدهم و بیستم میلادی، همین دانشجویان بودند که جنبش‌های اجتماعی مانند جنبش دانشجویی ۱۹۶۸ در پاریس را سازماندهی کردند.

برای رسیدن به بخش لاتن در پاریس، در ساحل شرقی رود سن، باید از میدان سنت‌میشل عبور کرده و وارد خیابان‌های تودرتو، باریک و شگفت‌انگیزی شوید که شاکله محله لاتن را می‌سازند. در این خیابان‌ها می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های پرشماری را با تراس‌های اختصاصی مشاهده کنید که با قیمت مناسب از شما پذیرایی خواهند کرد. با وجود تعدد خیابان‌هایی که در این منطقه وجود دارند، شاهراه Rue Huchette بهترین گزینه برای انتخاب رستوران و کافه برای گردشگران به شمار می‌رود.

در بخش لاتن، که محله‌ای دانشجویی نیز به حساب می‌آید، مراکز آموزشی زیادی وجود دارد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به؛ «کلژ دو فرانس» و «دانشگاه سوربون» اشاره کرد. به همین دلیل است که جنب‌وجوش در این بخش از شهر پاریس همیشه زیاد بوده و مکانی زنده و باروح را برای سیاحت به نمایش می‌گذارد. بسیاری از گردشگران که از این بخش دیدن می‌کنند، هنگام پرسه‌زنی در خیابان‌های باریک آن، در هزارتوی خیابان‌ها گم شده ولی گنجینه‌های مخفی این محله را پیدا می‌کنند. کلیساهای باستانی، مناطق زیبای کنار رود سن و آمفی‌تئاتر ویران‌شده از زمان روم باستان می‌توانند هر توریست گم‌شده‌ای را نیز سر ذوق بیاورند.

علاوه بر زیبایی‌های معماری و باستانی، محله لاتن زندگی شبانه و رخدادهای فرهنگی را نیز میزبانی می‌کند. سینماها، موزه‌ها، گالری‌ها و تئاترها از دیگر مراکز دیدنی این بخش کمتر دیده شده شهر پاریس می‌باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =