تابستان سال ۲۰۲۲ شلوغ‌ترین فصل سفر تابه‌حال خواهد بود!

 

مدیر اجرایی Expedia Group، پیتر کرن، معتقد است که سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که دیگر از پیش‌بینی‌های سخت یک سفر دست خواهیم کشید و از آن لذت خواهیم برد.

اما پیش از رسیدن آن سال، او چیزی جالب‌تر را پیش‌بینی می‌کند: «تابستان سال جاری شلوغ‌ترین فصل سفر را تا به الان خواهیم داشت. ما داریم درباره یک نیاز سرکوب‌شده برای مدتی طولانی حرف می‌زنیم که به دلیل محدودیت‌های شدیدی که به مردم اعمال شده است، اتفاق افتاده.» با آسان‌گیری کشورهای اروپایی در مورد محدودیت‌های حاصل از پاندمی و لغو اجبار زدن ماسک در آمریکا، حتی در ایالات دموکرات، و بازگشایی مجدد مرزهای کشورهای سخت‌گیری مانند استرالیا در حال بازگشت به دوران پیش از پاندمی برای رفتن به مسافرت هستیم.

این فقط سهولت در سفر نیست که گویی در حال بازگشت هستند؛ بلکه ترکیبی از تعداد زیاد مسافر و افزایش نرخ‌ها را نیز شاهد خواهیم بود. پیتر کرن در ادامه می‌گوید: «ایرلاین‌ها توقع دارند تا ماه آگوست امسال به همان شرایط پیشین خود بازگردند. و بله، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. اما از این منظر، من فکر می‌کنم در حال حاضر مردم حاضرند هر مبلغی را بپردازند تا از این وضعیت دشوار خلاص شده و برای آرامش به جایی که دوست دارند سفر کنند.» او توضیح می‌دهد که در هر حال در این دوران بسیاری از مردم پول خود را جمع و ذخیره کرده‌اند- مردمی که دیگر از خرید فقط وسایل و اجناس منزل خود خسته‌اند و آماده‌اند تا برای تجربه‌های جدید از پوسته‌های خود بیرون بیایند.

درباره این که مردم حالا به کجاها ممکن است بروند، کرن به شهرهای بزرگ نظر دارد. او می‌گوید: «مردم از رفتن به پارک و طبیعت دیگر خسته شده‌اند. آنها می‌خواهند به شهری مثل نیویورک رفته و نمایشی را در سالن‌های تئاتر برادوی ببینند، یا به اروپا رفته و مانند سابق از تمام مکان‌های فرهنگی و تفریحی شهرهایی نظیر پاریس، فلورانس و لندن بازدید کرده و لذت ببرند.»

 

آمادگی صنعت گردشگری برای تابستان ۲۰۲۲

پیتر کرن تنها فردی در صنعت گردشگری نیست که تابستان امسال را متفاوت می‌بیند. در تاریخ ۹ فوریه سال جاری، «انجمن جهانی سفر و گردشگری» مدلسازی اقتصادی خود را به‌روزرسانی کرد و پیش‌بینی نمود که سفر و گردشگری در کشور آمریکا نسبت به پیش از همه‌گیری در سال جاری ۶٫۲ درصد افزایش خواهد یافت و از جنبه اقتصادی این میزان سفر ۲ تریلیون دلار گردش مالی در پی خواهد داشت. در اروپا، داده‌های این انجمن نشان می‌دهد که رزرو بلیط و اقامتگاه از هم‌اکنون نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایشی ۸۰ درصدی داشته است.

در ضمن، پیش‌بینی می‌شود که این تعداد رزرو با سفرهای لحظه‌آخری در تابستان سال جاری بسیار بیشتر خواهد شد، اتفاقی که طی دو سال گذشته امکان آن نبود. در انگلستان که مسافران واکسینه شده ورودی دیگر نیاز به تست پی‌سی‌آر نخواهند داشت، گفته می‌شود رشد ۱۱۵ درصدی از ورود گردشگران در تابستان سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ را تجربه خواهد نمود.

برای آن بخش‌هایی از دنیا که امکان سفر در سال ۲۰۲۱ محدودیت بیشتری داشتند، مردم بسیار مشتاق‌تر به سفر خواهند بود تا سال گذشته را به فراموشی بسپارند. بر اساس آمار منتشر شده، نزدیک به یک‌سوم از شهروندان استرالیا حداقل برای سه مسافرت در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

سفر در اوج تابستان

پیتر کرن اعتقاد دارد که فصل تابستان همواره به‌طور سنتی شلوغ‌ترین و سودآورترین فصل برای شرکت گردشگری او بوده است، همچنین برای دیگر بخش‌های صنعت گردشگری. و او ادعا می‌کند که با توجه به شواهد موجود، تابستان سال ۲۰۲۲ حتی متفاوت‌تر از دوره پیش از شیوع ویروس خواهد بود.

کرن توقع دارد که در صورت ایجاد موج جدید همه‌گیری هم مردم دیگر محدودیت‌ها را به‌راحتی نخواهند پذیرفت. سال گذشته نیز، در فصل تابستان، با وجود شیوع گسترده ویروس، بسیاری از کشورها با قواعد و ضوابط مخصوص به خود تا حد ممکن مانع از جذب گردشگران خارجی نشدند.

 

هشدارها و احتیاط

پیتر کرن پس از گفته‌های خود سریعاً هشدار می‌دهد که این شرایط لزوماً به معنای جبران خسارت و بازگشت صنعت گردشگری به وضعیت گذشته نخواهد بود. برای مثال، صنعت کشتی‌های کروز تفریحی، بیش از سایر بخش‌های گردشگری مانند هتل‌ها و ایرلاین‌ها زمان لازم دارند تا به شرایط قبل خود بازگردند. از لحاظ جغرافیایی نیز، کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین فصل تابستان خلوت‌تری را از لحاظ توریست در سال ۲۰۲۲ تجربه خواهند کرد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =