بهترین زمان سفر به کشور سوییس

 

با رشته‌کوه‌هایی که در تمام طول سال پوشیده از برف هستند و شهرهای کنار دریاچه‌ها که در تابستان هوای بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، آب‌وهوای کشور سوییس شرایط متفاوتی را در دسترس گردشگران قرار می‌دهد. چنین امکانی بدین معناست که بهترین زمان برای سفر به سوییس، بستگی به این دارد که شما عاشق اسکی کردن هستید یا از پیاده‌روی در هوایی مطبوع لذت می‌برید.

هر زمان از سال که این کشور را برای سفر انتخاب کنید از پیست‌های اسکی در کوه‌های آلپ و کافه‌هایی واقع در فضایی قرون وسطایی تا موزه‌های هنرهای مدرن و رستوران‌های معروف بین‌المللی، در دسترس شما می‌باشند. با این حال، زمان‌هایی در طول سال است که سفر به سوییس را خاطره‌انگیزتر می‌سازد:

جولای تا آگوست و دسامبر تا آپریل؛ اوج سفر گردشگران

ماه‌های فصل تابستان، به‌خصوص جولای و آگوست، زمانی هستند که افراد عاشق پیاده‌روی و کوهنوردی پوتین‌های خود را به پا می‌کنند و به دل طبیعت زیبای سوییس می‌زنند. این افراد معمولاً به مسیرهایی پا می‌گذارند که با وجود چالش‌های پیاده‌روی در آن‌ها مناظر زیبایی را پیش چشم‌شان خواهد گذاشت.

علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری نیز در این فصل مسیرهای گوناگونی را برای رکاب زدن در جاده‌های شیب‌دار کوهپایه‌ها می‌توانند پیدا کنند. همچنین، دو مسیر مخصوص دوچرخه سواری در دسترس است که بسیاری از دوچرخه‌سوارها آن‌ها را می‌پیمایند: یک جاده ۳۲۰ کیلومتری در طول رودخانه «رون» به شهر ژنو و مسیری طولانی‌تر به طول ۴۳۰ کیلومتر در امتداد رود «راین» به شهر بازل.

هنگام سال نوی میلادی و کریسمس می‌توان شاهد فعالیت زیاد اسکی‌بازها در پیست‌های فراوان و دارای امکانات کوهپایه‌های آلپ در سوییس بود. فصل استقبال از اقامتگاه‌های اسکی در سوییس از اواخر دسامبر شروع شده و تا اوایل آپریل به طول می‌انجامد. در کشوری که به‌ازای هر ۱۰ نفر جمعیت آن یک بالابر اسکی وجود دارد، به طور حتم اقامتگاه‌هایی با هر ذائقه و سلیقه نیز موجود است.

 

آپریل تا جون؛ کاهش نسبی گردشگران

بهار در کشور سوییس با دمای مطبوع، شکوفه‌های نورس و تولیدات محلی فراوان فصلی ایده‌آل برای گردشگری است. فصلی که به‌دلیل کاهش ازدحام گردشگران، بهترین موقعیت برای سپری کردن ماه‌عسل و نیز بازدید خانوادگی از این کشور است. اقامتگاه‌ها از اسکی‌بازان خالی شده و بهترین رستوران‌های واقع در شهرهای توریستی نیز جای خالی برای گردشگران جدید خواهند داشت.

دمای هوا از ماه جون شروع به گرم شدن می‌کند، بنابراین بهترین زمان است برای بازدید از شهرهای تمام کشور سوییس. فصل پاییز در این کشور نیز با مزایای خودش همراه است؛ فصل برداشت انگور. بهترین شهرها برای بازدید از برداشت انگور معمولاً شهرهای کوهپایه‌ای کشور است که یکی از این شهرها «لوتری» می‌باشد که بیشتر به‌خاطر جشنواره معروفش در آخر سپتامبر معروف است.

 

اکتبر تا مارچ؛ فصل خلوت برای گردشگران

ماه اکتبر برای آن دسته از گردشگرانی که فکر هزینه‌های خود نیز هستند، بهترین زمان سفر به کشور سوییس است. بسیاری از مکان‌های توریستی و دیدنی سوییس از ماه اکتبر به بعد ساعت بازدید گردشگران را کاهش می‌دهند. تعداد ترن‌های حمل گردشگران به مکان‌های گردشگری درون طبیعت نیز کمتر شده و برخی از اقامتگاه‌ها نیز کامل تعطیل می‌شوند.

با این حال، اغلب رستوران‌های معروف کشور سوییس در این بازه همچنان آماده پذیرایی از گردشگران هستند؛ مانند رستوران «اکو» با دو ستاره میشلن، در زوریخ. آب‌وهوا در سوییس از ماه اکتبر متغیر می‌شود؛ گاهی بسیار دلپذیر و گاهی کسل‌کننده. قیمت اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این مدت حدود ۵۰ درصد نسبت به فصل پرازدحام گردشگران کاهش پیدا می‌کند.

از اواسط اکتبر تا اوایل دسامبر، بسیاری از اقامتگاه‌های کوهستانی در سوییس تقریباً نیمه‌تعطیل هستند؛ اگرچه پس از این مدت، با باریدن برف فراوان، جیب‌های خود را پر خواهند کرد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =