بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما چه ساعتی است؟

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما چه ساعتی از شبانه روز است؟ برای پاسخ به این سوال، اول باید فاکتورهای موثر برای یک پرواز خوب را بررسی کنیم.


چرا باید بلیط هواپیما را برای صبح زود رزرو کرد؟

متأسفیم، شب‌زنده‌دارها: بیدار شدن صبح زود و خوردن یک فنجان چای برای همه کار راحتی نیست. اما، باید به شما بگوییم که رزرو کردن بلیط هواپیما بری صبح اول وقت می‌تواند مزایای چشمگیری برای‌تان به ارمغان بیاورد.

اگرچه این انتخاب ممکن است به از دست دادن یک خواب راحت اول صبح منجر شود، اما رسیدن اول وقت به فرودگاه باعث می‌شود تجربه بهتری را از سفری دیگر داشته باشید.
بررسی‌ها نشان داده‌اند که پروازهای اول صبح نسبت به پروازهای عصر و شب احتمال تأخیر کمتری در ساعت پروازی دارند. بر اساس گزارش‌هایی که توسط یک مؤسسه انجام گرفته است، بهترین زمان برای ساعت پرواز و مواجه نشدن با تأخیر پروازهای قبل از ساعت ۸ صبح است. طبق همین بررسی مشخص شده است که بیشترین تأخیر پرواز در طول روز مربوط به ساعت شلوغی پروازها یعنی حدود ۶ بعد از ظهر می‌باشد.

 نکات رزرو بلیط هواپیما تاخیر در پرواز؛ اگرچه با استفاده از خدمات لانج فرودگاهی می‌توان ساعت‌های انتظار در فرودگاه را در آسایش سپری کند٬‌اما قطعا پرواز بدون تاخیر گزینه بهتری است.  بررسی‌ها نشان داده‌است مسافران پروازهای قبل از ساعت ۸ صبح به میزان کم‌تری با تاخیر مواجه می‌شوند. 

مزیت پروازهای سر موقع در اول صبح را می‌توان با ترافیک هوایی در آن موقع توجیه نمود. همان طور که مجله «فوربس» توضیح داده است، به دلیل این که پروازهای قبلی که هنگام شب به زمین می‌نشینند باعث کاهش ترافیک هوایی در اول صبح خواهند شد. اما در هر صورت، هر هواپیمایی که بخواهد از باند فرودگاه بلند شود، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی مجبورند پروازهای ورودی و خروجی از باند را با تأخیر کوتاهی انجام دهند.

ازدحام فرودگاهی ازدحام فرودگاهی؛ از دیگر مواردی‌ که می‌تواند در تجربه شما موثر باشد شلوغی فرودگاه است. قبل از ساعت ۸ صبح فرودگاه خالی از ازدحام و شلوغی را تجربه خواهید کرد.

پروازهای اول صبح حتی از نظر تغییرات جوی نیز کمتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؛ بر اساس تحقیقات «مؤسسه پایش تندرها» اغلب طوفان‌ها (و در نتیجه هوای ناپایدار) به طور معمول در اوایل شب اتفاق می‌افتند.

و همچنین برای آن دسته از افرادی که حوصله شلوغی و ازدحام فرودگاه را ندارند، فرودگاه‌ها ابتدای صبح نسبتاً از شلوغی کمتری برخوردارند. نقشه ترافیکی گوگل نشان می‌دهد که فرودگاه جی.اف.کندی در نیویورک بیشترین ازدحام را در طول شبانه‌روز از نظر تعداد مسافر حدود غروب تا ۱۱ شب تجربه می‌کند. ساعت شلوغی فرودگاه لس‌آنجلس نیز از ۱۱ صبح تا ۹ شب ادامه دارد.

 

قیمت مناسب پرواز قیمت مناسب پرواز؛  اما مزایای پرواز اول صبح به همین‌‌ها ختم نمی‌شود: ایرلاین‌ها اغلب اوقات بلیط پروازهای اول وقت خود را نسبت به پروازهای دیر وقت خود ارزان‌تر می‌فروشند، به این دلیل ساده که اغلب مردم خواب شب خود را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند!‌ پس کاری که باید انجام دهید این است: صبح زود بیدار شوید. می‌توانید خواب راحت خود را در هواپیما و حین پرواز ادامه داده و از معضلات پروازهای دیرهنگام در شبانه‌روز خلاص شوید.

مزایای پرواز اول صبح به همین‌ها ختم نخواهد شد: ایرلاین‌ها اغلب اوقات بلیط پروازهای اول وقت خود را نسبت به پروازهای دیر وقت خود ارزان‌تر می‌فروشند، به این دلیل ساده که اغلب مردم خواب شب خود را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند!!

پس کاری که باید انجام دهید این است: صبح زود بیدار شوید. می‌توانید خواب راحت خود را در هواپیما و حین پرواز ادامه داده و از معضلات پروازهای دیرهنگام در شبانه‌روز خلاص شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =