برای سفر به «ونیز» در تابستان باید ثبت‌نام کنید!

 

با هجوم دوباره گردشگران به ونیز، یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی دنیا، این شهر را مجبور کرده تا برای تابستان امسال برنامه‌ای را معرفی نماید تا تمامی گردشگران ورودی به  ونیز پیش از سفر با پرداخت مبلغی ناچیز، در یک سامانه ثبت‌نام نمایند.

مکان‌های توریستی پرازدحام در ونیز، مانند Piazza San Marco و Palazzo Ducale، در عید پاک امسال آخر هفته‌ای بسیار شلوغ را تجربه نمود که این تعداد گردشگر، چیزی حدود ۱۶۰ هزار نفر در یک روز، به میزان بازدید دوران پیش از پاندمی بسیار نزدیک شد.

ازدحام بیش از حد توریست، برای مدتی طولانی یک مشکل برای شهر ونیز به حساب می‌آمده است. درست در سال پیش از شیوع همه‌گیری، یعنی در ۲۰۱۹، تعداد گردشگران در یک سال به رقم بحرانی ۳۰ میلیون نفر رسیده بود.

برای تسهیل در رسیدگی به این تعداد توریست و نیز رضایت‌خاطر افراد محلی، مسئولان این شهر با معرفی این سامانه جدید و تخمین تعداد ورود گردشگران در هر روز به ونیز، به استقبال تابستان امسال خواهند رفت.

 

چگونگی ثبت‌نام در سامانه

در ماه جون امسال، این سامانه به‌طور آزمایشی در دسترس گردشگران قرار خواهد گرفت تا هر فردی که قصد دارد وارد شهر ونیز شود، از قبل با ثبت اطلاعات خود آن را اعلام نماید. پس از ثبت‌نام، گردشگران یک QR کد دریافت خواهند کرد که با اسکن کردن آن در ورودی‌های مکان‌های مهم شهر اجازه ورود به این مکان‌ها را خواهند داشت.

هزینه ثبت‌نام ورودی به شهر ونیز تا انتهای امسال، در روزهای شلوغ و پرازدحام، برای افرادی که فقط یک روز را در این شهر سپری می‌کنند (شب را آن‌جا نمی‌خوابند)، ۱۰ یورو می‌باشد. این مبلغ در روزهای بسیار خلوت به ۳ یورو کاهش یافته، اما به‌طور معمول در روزهای عادی ۶ یورو خواهد بود.

شهردار ونیز اعلام نموده است که فاز آزمایشی برنامه از ماه جون در دسترس است و گردشگران می‌توانند از طریق وب‌سایت تعیین‌شده ثبت‌نام کنند. او همچنین خاطرنشان ساخته است که با پرداخت این مبلغ و ثبت‌نام در سامانه، گردشگران می‌توانند از برخی مزایای آن مانند تخفیف ورودی موزه‌ها نیز استفاده نمایند. مسؤولان شهر ونیز با ایجاد این برنامه توقع دارند که در زمان پرازدحام بازدید از شهر، حداکثر ۴۰ تا ۵۰ هزار گردشگر در روز به این شهر وارد خواهند شد.

 

چه افرادی مجبورند برای ورود به ونیز ثبت‌نام نمایند؟

تقریباً همه مجبور به ثبت‌نام می‌باشند. اما افراد مقیم شهر ونیز و بستگان آنها، کودکان زیر ۶ سال و افرادی که حداقل یک شب را در یک هتل داخل شهر اقامت خواهند داشت، مجبور به پرداخت هزینه نخواهند بود. با این حال، آن‌طور که روزنامه گاردین اعلام نموده، این افراد نیز باید در سامانه موردنظر اطلاعات خود را ثبت نمایند.

مسؤولان شهر ونیز سال گذشته طی خبری که رویترز منتشر نمود، اعلام کرده بودند که این شهر مجبور است حدنصابی برای تعداد گردشگران در یک زمان خاص را مشخص کند تا به مشکل برنخورند. این برنامه کمک خواهد کرد خدمات در این شهر به گردشگران با کیفیت بیشتر و بدون نگرانی ارائه شود.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =