با ویزای آمریکا به چه کشورهای دیگری می‌توان سفر کرد

اخذ ویزای آمریکا یکی از مشکل‌ترین فرآیندها را نسبت به ویزاهای کشورهای دیگر در دنیا پیش پای متقاضیان خود می‌گذارد. از همین رو، برخی از کشورها، با توجه به همین سخت‌گیری‌ها به دارندگان ویزای آمریکا اجازه می‌دهند با همان ویزا به کشورشان ورود کنند. از سوی دیگر، روابط مناسب این کشورها با دولت آمریکا نیز دلیل دیگری از گذاشتن این قانون به‌حساب می‌آید.
در حال حاضر، ۴۵ کشور در دنیا به افرادی که ویزای موقت آمریکا را دارند اجازه می‌دهند بدون هیچ محدودیتی وارد خاک کشورشان شوند. از بین این کشورها، تنها ۱۹ کشور هستند که برای شهروندان ایرانی دارنده ویزای آمریکا هیچ محدودیتی قایل نیستند. در ادامه، این کشورها را معرفی می‌کنیم:
آلبانی
با ویزای موقت و چندبار ورود آمریکا می‌توان ۹۰ روز را در کشور آلبانی سپری نمود. دارنده ویزا باید حتماً پیش از ورود به آلبانی حداقل یک‌بار به کشور آمریکا سفر کرده باشد.
بوسنی و هرزگووین
بدون نیاز به ویزای این کشور، با ویزای آمریکا می‌توان ۳۰ روز را در خاک این کشور اقامت داشت. هنگام ورود، از اعتبار ویزا باید حداقل ۳۰ روز باقی مانده باشد.
صربستان
حداکثر اقامت در کشور صربستان با ویزای آمریکا ۹۰ روز است. در یک بازه ۱۸۰ روزه نمی‌توان بیشتر از ۹۰ روز به‌طور پیوسته با ویزای آمریکا در این کشور اقامت داشت.
عربستان سعودی
پیش از ورود به کشور عربستان با ویزای آمریکا، مسافر باید حداقل یک‌بار به آمریکا سفر کرده باشد. مدت اقامت در این کشور با ویزای آمریکا ۹۰ روز بوده و هنگام ورود به عربستان باید ویزای فرودگاهی تهیه کرد.
مکزیک
بسته به برنامه سفر دارنده ویزای آمریکا، کشور مکزیک اجازه اقامت کوتاه‌مدت را به او می‌دهد. تنها شرط لازم، به‌علاوه دارا بودن ویزای موقت آمریکا، اعتبار کافی پاسپورت مسافر است.
بلیز
این کشور کوچک که در آمریکای مرکزی واقع شده است، به دارندگان ویزای آمریکا اجازه می‌دهد ۳۰ روز را در این کشور سپری نمایند.

کاستاریکا
علاوه‌بر ویزای توریستی آمریکا، با داشتن ویزای کار و تحصیلی این کشور نیز می‌توان به کاستاریکا سفر نمود و ۳۰ روز را در آنجا گذراند.
پاناما
پیش از سفر به کشور پاناما با ویزای آمریکا، مسافر باید حداقل یک‌بار به خاک ایالات‌متحده ورود کرده باشد. اجازه اقامت در پاناما با ویزای آمریکا حداکثر ۳۰ روز بوده و مسافر باید حداقل ۵۰۰ دلار برای ورود به خاک این کشور همراه داشته باشد.
آنگوئیلا
این جزیره کوچک در منطقه کارائیب قرار دارد و به دارندگان ویزای آمریکا اجازه می‌دهد که حداکثر ۹۰ روز را در آنجا اقامت داشته باشند.
آنتیگوا و باربودا
دیگر جزیره حوزه کارائیب که با ویزای آمریکا می‌توان به آن سفر کرد، این کشور زیبا است. البته برای ورود به آنتیگوا لازم است که ویزای حین ورود اخذ نمود که هزینه آن ۱۰۰ دلار و اعتبارش ۳۰ روز و یک‌بار ورود است.
برمودا
این جزیره معروف در قاره آمریکا نیز پذیرای مسافرانی است که موفق به اخذ ویزای ایالات‌متحده شده‌اند. مدت اقامت در این کشور با ویزای کانادا حداکثر ۳۰ روز خواهد بود.
بریتیش ویرجین آیلندز
جزیره‌ای کوچک است در حوزه کارائیب و تحت قلمرو بریتانیا‌. با داشتن ویزای آمریکا می‌توان ۱۸۰ روز را در این کشور سپری کرد.
کوبا
برای سفر به این کشور زیبا و توریستی نیز ویزای آمریکا مجوز ورود می‌تواند باشد. با داشتن این ویزا می‌توان حداکثر ۳۰ روز در کوبا اقامت داشت، البته پیش از سفر باید از طریق سفارت کوبا یا ایرلاین مربوطه کارت توریستی برای مسافر صادر شود.
جمهوری دومینیکن
این کشور توریستی نیز دیگر کشوری است که با ویزای آمریکا می‌توان به آن سفر کرد. حداکثر مدت اقامت در آنجا ۳۰ روز بوده و در صورتی که مسافر از طریق زمین یا دریا به این کشور وارد شود باید یک کارت توریستی به مبلغ ۲۰ دلار بخرد. مسافران هوایی احتیاجی به این کارت نخواهند داشت.
Turks and Caicos
این جزیره کوچک و ناشناخته که تحت قلمرو بریتانا است، در اقیانوس اطلس واقع شده و محلی توریستی برای یک سفر لوکس به‌شمار می‌آید. با ویزای آمریکا می‌توان ۹۰ روز در این جزیره اقامت داشت.
گرجستان
کشور همسایه ایران، یعنی گرجستان هم به دارندگان ویزای آمریکا اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز را در این کشور سپری کنند.
مونته‌نگرو
این کشور کوچک ولی زیبای اروپایی هم جزو کشورهایی به‌حساب می‌آید که با ویزای آمریکا می‌توان به آن وارد شد و حداکثر ۳۰ روز در آنجا اقامت داشت.
مقدونیه شمالی
سفر به این کشور اروپایی نیز با ویزای آمریکا امکان‌پذیر است. حداکثر ۳۰ روز را با این ویزا می‌توان در مقدونیه شمالی سیاحت نمود.
قطر
از کشورهای حوزه خلیج فارس، کشور قطر به مسافرانی که ویزای آمریکا را دریافت نموده‌اند اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز را در این کشور سپری کنند. لازم به ذکر است که با این حال باید برای ورود به قطر ویزای الکترونیکی تهیه نمود که البته رایگان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =