بازدید از موزه «Orsay» در پاریس را از دست ندهید!

 

یکی از موزه‌های معروف و کمتر دیده شده در پاریس که معمولاً بعد از «موزه ورسای» مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد، «موزه ارسی» (Musée d’Orsay) است. این مکان باشکوه در ساحل غربی رود سن قرار گرفته و آثار هنرمندان فرانسوی بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ را در معرض نمایش قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، با وجود محدودیت‌های پاندمی کووید، این موزه جزو یکی از پربازدیدترین موزه‌های دنیا بوده است.

آثار موجود در این موزه شامل؛ تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها، مبلمان کلاسیک و قاب‌های عکس می‌گردد. موزه ارسی، میزبان بزرگترین مجموعه از شاهکارهای هنرمندان امپرسیونیست و پساامپرسیونیست در دنیا به حساب می‌آید. آثار نقاش‌های بزرگی مانند؛ کلود مونه، ادوارد مانه، آگوست رنوار، ون‌گوگ و دیگر نقاش‌های مطرح سبک امپرسیونیست از این موزه مکان منحصربه‌فردی ساخته است.

موزه ارسی در اصل یک ایستگاه قطار بوده است که بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۰ ساخته شده بود. پس از آن، و در سال ۱۹۳۹، این ساختمان به عنوان یک پستخانه کوچک طی جنگ‌جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت. جالب است که این ساختمان محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌ها، مانند فیلم «محاکمه» اثر ارسن ولز، نیز بوده است. در نهایت، در سال ۱۹۷۸، این مکان تاریخی بنا بر پیشنهاد وزیر فرهنگ وقت فرانسه به موزه تبدیل شد.

در این موزه حدود ۳۰۰۰ قطعه هنری که اغلب آنها از شاهکارهای مسلم هنری در اروپا به شمار می‌روند، در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاوه بر قطعه‌های هنری اروپایی، بسیاری از مجموعه‌داران بزرگ دنیا، تا به حال کلکسیون‌های باارزش هنری خود را به این موزه اهدا نموده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =