فستیوال پاییزه فانوس‌های کاغذی در تایلند

جادوی فستیول  YEe PENG

جادوی فستیوال فانوس Yee Peng
احتمالاً شما هم عکس‌هایی از هزاران فانوس کاغذی دیده‌اید که در آسمان صاف شب‌های مهتابی به پرواز درآمده‌اند- حالا باید بیایید و به چشم خودتان یکی از تماشایی‌ترین و تأثیرگذارترین فستیوال‌های روی زمین را مشاهده کنید. در این مطلب راهنمایی مختصر برای شما آورده‌ایم تا بتوانید به نوعی جادوی فستیوال Yee Peng را در قلب منطقه Chiang Mai تجربه کنید

فستیوال فانوس Yee Peng چگونه فستیوالی است؟

فستیوال Yee Peng (که گاهی Yi Peng نیز نوشته می‌شود) یک گردهمایی منحصر به فرد است که فقط در بخش شمالی کشور تایلند برگزار شده و در شبی اتفاق می‌افتد، که در دوازدهمین ماه تقویم تایلندی قرص ماه به صورت کامل در آسمان پدیدار شده باشد (معمولاً در ماه نوامبر). این «فستیوال نور» از ریشه‌های برهمنی اقتباس شده و پیوند نزدیکی با سلسله و قلمرو «لانا»، که از قرن ۱۳ تا ۱۸ میلادی بر تایلند حکمرانی می‌کرد، دارد. Yee Peng به طور سنتی به عنوان یک رخداد منحصر به فرد برگزار شده تا پایان فصل بارندگی موسمی و آغاز فصل سرما را نشان دهد. با این حال، این سال‌ها این جشن با فستیوال Loy Krathong که به معنی فانوس‌های معلق در هواست، یکی شده است. اگرچه دیگر شهرها و روستاها در بخش شمالی تایلند نیز Yee Peng را جشن می‌گیرند، در شهر Chiang Mai زیباترین و پرشکوه‌ترین نوع این فستیوال را می‌توان تجربه کرد.
مکان دقیق برگزاری فستیوال کجاست؟


در تمامی مناطق شهر Chiang Mai شما می‌توانید هزاران فانوس کاغذی را شناور در آسمان مشاهد کنید، شمع‌هایی روشن در محفظه‌ای کاغذی، نمایشی باشکوه بر فراز رودخانه «پینگ». معمولاً، یک فاتوس کاغذی بزرگ از یک هفته پیش از برگزاری فستیوال از دانشگاه «Maejo» به نشانه آغاز جشن به آسمان فرستاده می‌شود. طی فستیوال اصلی Yee Peng مناطق «مقبره سه پادشاه»، «دروازه تاپا»، «خندق قدیمی شهر» و «رودخانه پینگ» مکان‌های اصلی برگزار فستیوال به شمار می‌روند.

اگر مایل نیستید در هیاهو و ازدحام این مناطق در فستیوال شرکت کنید، می‌توانید به پشت‌بام رستوران‌هایی چون «Oasis» رفته و با آسایش خاطر فانوس کاغذی خود را به آسمان بفرستید. معابد و خانه‌های محلی در زمان فستیوال ورودی‌های خود را با گل و برگ‌های نارگیل تزئین نموده و مردم با ساختن و اهدای فانوس کاغذی به توریست‌ها فرهنگ خاص بودایی را زنده نگاه داشته و با فرستادن نور در تاریکی نمادی از این فرهنگ را به نمایش می‌گذارند.

 

 هنر سفر کردن 

نیلاگشت

تماس تهران ۱۷۶۵

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 7 =