,

سفری لوکس‌ با ترن‌های استثنایی

 

سفر با قطار یک درس مهم برای زندگی به ارمغان می‌آورد: اجازه دادن به دنیا که شما را پشت‌سر بگذارد، در واقع می‌تواند چیز خوبی باشد.

سفر بر روی ریل قطار، به اندازه وقت گذراندن در خود مقصد سفر می‌تواند رمانتیک باشد. حرکت آرام‌بخش و کند قطار می‌تواند لذت مشاهده دنیای بیرون از پنجره‌ها را به شما ببخشد. در ضمن، این نوع سفر فقط دیدن مقصد نیست، بلکه سیاحت حین سفر نیز به شمار می‌رود. با این حال، مانند هر سفر دیگری، در مسافرت با قطار گزینه‌هایی وجود دارد که بتواند تجربه گردشگری شما را ارتقاء ببخشد. با سفر روی ریل، می‌توان دنیا را همان‌طور که هست مشاهده نمود.

شرکت‌های دارنده ترن‌های لوکس در همه‌جای دنیا یافت می‌شوند، تا مسافران خود را به یک سفر رؤیایی ببرند. بلیط تهیه می‌کنید و به ایستگاه قطار می‌روید، قبل از این‌که مسئول ایستگاه اعلام کند: «همه سوار بشن!»

در این مطلب، چند ترن لوکس در مسیرهای مختلف دنیا را معرفی می‌کنیم که سفر با آنها تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود:

لندن به ونیز؛ Venice Simplon-Orient-Express

این شرکت ریلی یکی از شناخته‌شده‌ترین ترن‌های لوکس را در دنیا در اختیار مسافران قرار می‌دهد. ترن و واگن‌های‌ این شرکت سرشار از امکانات هستند، با مبلمان پوشیده از مخمل و آراسته به جواهر، دیوارهای چوبی تیره، و خدمات درجه‌اولی که می‌توان به هر مسافری ارائه داد. اگرچه تمام این سفر مانند یک حماسه است، اما مسیر لندن به ونیز احتمالاً برای افرادی که اولین بار است با ترن سفر می‌کنند بهترین گزینه می‌باشد. مهمانان این قطار بریتانیایی با سفر با آن در فضایی مجلل، با میل کردن غذاهای باکیفیت در محیطی آرام و چشم‌اندازی زیبا از اتاق‌شان در قطار به مقصد خود می‌رسند.

 

دهلی به بمبئی؛ Maharajas’ Express

این قطار قدیمی که سال‌ها می‌شود در این مسیر رفت و آمد دارد، رؤیای مسافران را به واقعیت تبدیل می‌کند. این ترن طی هفت روز مهمانان خود را از شهر دهلی در هند به بمبئی می‌برد. در طول مسیر، این قطار، در مناطق مختلفی مانند «اودایپور» توقف دارد، جاهایی که مسافران می‌توانند از یک قایق‌سواری کوتاه در دریاچه‌های «پیکولا» و «جودپور» نیز لذت ببرند. همچنین در روستای «بیشونی» پرسه‌ای بزنند. اگرچه تمامی اتاق‌های این قطار استثنایی هستند، اگر توانستید سعی کنید سوئیت اصلی ترن را رزرو کنید، فضایی با ۴۰ مترمربع مساحت که دارای دو اتاق خواب می‌باشد.

 

پریتوریا به کیپ‌تاون؛ The Blue Train

گاهی اوقات، تمام چیزی که برای یک سفر نیاز دارید یک مسافرت ۳۶ ساعته در فضایی ایده‌آل است، و برای عملی کردن آن می‌توانید سوار ترن مخصوص پریتوریا به کیپ‌تاون در کشور آفریقای‌جنوبی شوید. با سوار شدن به این ترن، اقامت در سوئیت‌های متفاوتی را تجربه می‌کنید، با مشاهده دکورهایی آراسته به چرم قهوه‌ای و وسایلی به رنگ سبز زمردی. و شاید بهتر از همه، مجهز بودن این سوئیت‌ها به یک وان حمام است جهت آرامش در طول سفر. مسافران این ترن همچنین می‌توانند از نوشیدن یک فنجان چای فوق‌العاده پیش از میل کردن یک وعده شام با استانداردهای جهانی در یک رستوران زیبا بهره‌مند شوند.

 

تورنتو به ونکوور؛ The Canadian

اگر به دنبال یک سفر ریلی همراه با دیدنی‌ترین مناظر می‌باشید، از این مسیر مسافرتی با ترن مخصوص یک شرکت کانادایی نمی‌توانید صرف‌نظر کنید. این سفر که چهار روز و چهار شب به طول می‌انجامد، از تورنتو به ونکوور است و شامل توقف در مناطق سادبری، سیوکس، وینی‌پگ، ساسکاتون، ادمونتون، جاسپر و کاملوپس نیز می‌گردد. در طی سفر، مهمانان می‌توانند با نگاهی به بیرون از ترن تغییرات چشم‌انداز مناظر را مشاهده کنند که شامل شهرها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، رشته‌کوه‌ها و هرچیزی که بین آنهاست می‌گردد. در این ترن ویژه، مسافران می‌توانند در اتاق‌هایی اقامت گزینند که حتی برای بیش از ۴ نفر تعبیه شده است و دارای یک حمام اختصاصی نیز می‌باشد. اگرچه آسایش اتاق‌های قطار مسافران را از بیرون آمدن از آنها طی سفر بی‌نیاز می‌کند، اما اگر بخواهند می‌توانند سری به واگن غذاخوری قطار بزنند از بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها لذت کامل ببرند.

 

سنگاپور به بانکوک؛ Eastern & Oriental Express

سه روز استثنایی را سوار بر این قطار باورنکردنی تجربه کنید و از سنگاپور به بانکوک در تایلند سفر کنید. این ترن لوکس با مبلمان آنتیک و قدیمی تزیین شده است که شامل رومبلی‌های گل‌دار و دیوارهای چوبی در هر اتاق می‌شود. حین سفر با قطار، مهمانان می‌توانند از کافه‌تریای آن استفاده کنند وقتی که با موسیقی جاز پخش‌شده در کافه به زمان گذشته بازمی‌گردند. برای تجربه لحظاتی فراموش‌ناشدنی، سری به اتاق دیده‌بانی ترن زده و از مشاهده مناظر زیبا لذت ببرید. در ضمن، اتاق‌های مهمان و سوئیت‌ها با تزئینات زیبای خود محیط مناسبی را برای یک استراحت عالی مهیا نموده است. سوئیت‌های این قطار می‌توانند در طول روز به محیطی اختصاصی برای انجام کارهای شخصی تبدیل شود، با یک کاناپه‌ و صندلی‌های چوبی که در امتداد یک میز به پهنای پنجره اتاق قرار گرفته‌اند. حتی می‌توان در طول سفر، با نشستن پشت میز، نگارش یک رمان درباره سفر را نیز به اتمام رساند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 9 =