دریافت پیکاپ پاسپورت از درب منزل

دریافت پیکاپ پاسپورت به صورت غیرحضوری

اکنون که این مطلب را می خوانید، احتمالا ایمیل تائیدیه سفارت کانادا را دریافت کرده اید و موفق به اخذ ویزای کانادا شده اید. به شما تبریک می گوئیم. ادامه کار را به ما بسپارید تا به سرعت و با کمترین هزینه، عملیات «پیکاپ پاسپورت» را برایتان انجام دهیم. لطفا در خانه بمانید زیرا نیلاگشت در ایام شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت شما، سرویس ویژه ای در نظر گرفته است.

پیکاپ پاسپورت چیست؟

پس از اینکه سفارت کانادا با درخواست ویزای شما موافقت کرد، نیاز است که پاسپورت متقاضی برای الصاق ویزا روی آن به سفارت تحویل داده شود. این کار را متقاضی ویزا می تواند شخصا و به صورت حضوری انجام دهد. اما هزینه سفر به ترکیه  بسیار زیاد است ضمن اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا، دفتر کارگزاری سفارت کانادا در استانبول در هفته تنها دو روز فعال می باشد؛ بنابراین از زمان تحویل پاسپورت تا زمان الصاق ویزا و استرداد پاسپورت حدود ۴۵ روز طول می کشد و این مدت اقامت در یک کشور دیگر برای متقاضی، هزینه بسیار بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین این روش مقرون به صرفه نیست.

راهکار چیست؟

«نیلاگشت» با بهره گیری از کارشناسان مجرب و سال ها تجربه در ارائه خدمات ویزای کانادا، پیکاپ پاسپورت شما را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه برعهده گرفته و با دقت و وسواس خاص خود این عملیات را برنامه ریزی و مدیریت می کند تا مدارک را از درب منزل یا محل کار شما تحویل گرفته و در نهایت پاسپورت را در منزل یا محل کار شما تحویل دهد. این سرویس که اخیرا برای حفظ سلامتی مشتریان عزیز نیلاگشت راه اندازی شده، هیچ هزینه اضافه ای را برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

از کجا شروع کنیم؟

براساس اینکه چه نوع ویزای کانادا گرفته اید (ویزای توریستی کانادا، تمدید ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای اقامت کانادا)، باید مدارک مورد نیاز را تهیه و در اختیار نیلاگشت قرار دهید. کارشناسان نیلاگشت به نمایندگی از شما مدارک را به سفارت کانادا تحویل داده و پس از الصاق ویزا، پاسپورت را از سفارت دریافت و به سرعت آن را به شما برگشت خواهند داد.

مدارک را به کجا ارسال کنیم یا کجا تحویل بدهیم؟

اگر در تهران تشریف دارید؛ فقط با شماره ۱۷۶۵ یا ۰۲۱۲۲۰۱۲۵۸۶ تماس بگیرید و نشانی خود را اعلام نمائید. کارشناسان نیلاگشت پس از ارائه توضیحات اولیه، به صورت رایگان پیک اختصاصی پیکاپ ویزا را به منزل یا محل کار شما اعزام می کنند تا مدارک را کنترل و از شما تحویل بگیرند. پس از بازگشت پاسپورت نیز، پیک اختصاصی نیلاگشت با هماهنگی قبلی، پاسپورت را به هر نشانی در تهران که بخواهید ارسال و به شما تحویل خواهد داد.

اما اگر در شهر دیگری تشریف دارید نیز کارشناسان نیلاگشت راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. کافیست با شماره ۰۲۱۲۲۰۱۲۵۸۶ یا ۰۹۱۲۰۰۴۵۲۵۷ تماس بگیرد.

برای پیکاپ ویزا چه مدارکی را باید تحویل سفارت بدهیم؟

براساس نوع ویزای شما مدارک مختلفی را باید به سفارت تحویل داد.

اگر ویزای شما از نوع توریستی (یا تمدید ویزای توریستی) و یا دانشجویی است، اصل پاسپورت امضا شده به همراه پرینت فرم تائیده ویزا که در ایمیل ارسالی سفارت است را تحویل پیک نیلاگشت بدهید. (پیوست یک، نمونه پاسپورت امضا شده)
اگر ویزای شما از نوع اقامتی است، علاوه بر اصل پاسپورت امضا شده و پرینت فرم تائیدیه ویزا که باید صفحه آخر آن را تکمیل کنید، دو قطعه عکس بیومتریک نیز تحویل پیک نیلاگشت بدهید. لطفا از عکاس خود بخواهید عکس ها را در قطع ۵*۷ چاپ کند و پشت یکی از عکس ها را مهر عکاسی و تاریخ بزند. شما نیز مشخصات هویتی خود را پشت آن عکس درج نمائید. (پیوست شماره دو، نمونه تکمیل شده فرم تائیدیه سفارت – پیوست شماره سه، نمونه عکس بیومتریک و نحوه تکمیل اطلاعات پشت عکس)
ویزای شما از هر نوع که باشد، نیاز است به یکی از کارشناسان نیلاگشت وکالت بدهید تا مراحل تحویل و دریافت پاسپورت به/از سفارت را انجام بدهد. فرم این وکالت توسط پیک اختصاصی نیلاگشت در زمان دریافت مدارک در اختیار شما قرار داده می شود و کافیست مشخصات خود را در آن درج و امضا نمائید. (پیوست شماره چهار، نمونه وکالت)

برای پیکاپ پاسپورت ویزای کانادا چقدر فرصت داریم؟

سفارت کانادا مهلت ۳۰ روزه ای را از زمان ارسال ایمیل تائیدیه به متقاضی داده است تا پاسپورت را تحویل سفارت دهند. اما با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و کاهش چشمگیر ترددها و پروازهای بین المللی، اگر پاسپورت با اندکی تاخیر به دست سفارت برسد باز هم قابل پذیرش است. بنابراین نگران نباشید؛ با نیلاگشت تماس بگیرید تا به سرعت پاسپورت شما را پیکاپ کند. لطفا توجه داشته باشید مهلت تحویل پاسپورت به سفارت، از تاریخ ارسال ایمیل تائیدیه سفارت تا زمان تحویل مدارک به سفارت می باشد و ایامی که پاسپورت در سفارت برای الصاق ویزا معطل می ماند مورد محاسبه قرار نمی گیرد. اما نیلاگشت با سال ها تجربه خود به شما پیشنهاد موکد می کند به محض دریافت ایمیل تائیدیه سفارت، مدارک خود را آماده و سریعا جهت پیکاپ اقدام نمائید.

هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا چقدر است؟

هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا براساس نرخ ارز در روز پرداخت هزینه به سفارت و همچنین روش ارسال مدارک به سفارت متغیر است. اگر پروازهای مستقیم بین تهران و استانبول برقرار باشد، هزینه پیکاپ کمتر خواهد بود اما اگر پروازهای مستقیم کنسل شود، به ناچار مدارک توسط سایر شرکت های هواپیمائی خارجی و به صورت غیرمستقیم ارسال می شود و این امر باعث افزایش هزینه پیکاپ می گردد. درهر صورت مبلغ حدودی و شیوه ارسال، در زمان تحویل مدارک توسط کارشناسان نیلاگشت به شما اعلام خواهد شد.

پیکاپ پاسپورت کانادا چقدر طول می کشد؟

نیلاگشت مدارک متقاضیان را هر هفته و با اولین هواپیمای طرف قرارداد به ترکیه ارسال می کند و پس از دریافت از سفارت نیز با اولین پرواز طرف قرارداد به ایران بازمی گرداند. اما همانطور که در ابتدا عنوان شد، به دلیل شرایط بیماری کرونا و به لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سلامت مراجعه کنندگان، کارگزاری و سفارت کانادا در استانبول تنها دو روز در هفته فعال هستند. براین اساس فرآیند الصاق ویزا و استرداد پاسپورت طولانی تر شده است. این فرآیند برای پاسپورت های تحویلی نیمه دوم سپتامبر ۲۰۲۰ به سفارت حدودا ۷ هفته بود. اما ممکن است در ماه های آینده سریع تر یا با تاخیر بیشتری انجام گیرد.

کارشناسان نیلاگشت هر مرحله از فرآیند پیکاپ را با ارسال پیامک به شما اطلاع خواهند داد تا به صورت مدام در جریان آخرین وضعیت پاسپورت خود باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =