وقت سفارت کانادا

دریافت وقت سفارت کانادا

اداره مهاجرت کانادا از سال ۲۰۱۴ ویزاهای موقت ورودی خود را که TRV نیز نامیده می‌شود را تحت یک ویزا به نام ویزای مالتیپل کانادا قرار داد و از آن پس تمامی ویزاهای تجاری، توریستی و دیدار از خانواده به یک صورت مشابه صادر می‌شوند. ویزاهای اقامتی و بلند مدت نیز همچنان مانند قبل و با اعتبارهایی متفاوت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
اعتبار ویزاهای کوتاه مدت صادر شده مانند؛ ویزای توریستی به مدت اعتبار پاسپورت صادر شده و چندبار ورود (مالتیپل) می‌باشد. از همان موقع، دولت کانادا جهت مسائل امنیتی برای شهروندان برخی از کشورها که تقاضای اخذ ویزای کوتاه مدت و بلند مدت کانادا را داشتند انجام انگشت نگاری یا بیومتریک را الزامی نمود. لازم به ذکر مجدد است که این مقررات صرفاً برای ویزاهای کوتاه مدت و توریستی نبوده و متقاضیان ویزاهای اقامتی و کاری نیز در این کشورهای مشخص شده چنین مرحله‌ای را باید پس از ثبت درخواست ویزا پشت سر بگذارنند.
از آنجا که کشور کانادا در حال حاضر مراودات مستقیم دیپلماتیک با ایران نداشته و در نتیجه سفارتی در کشور ما ندارد، شهروندان ایرانی مجبور هستند برای انجام مرحله انگشت نگاری یا بیومتریک به کشورهایی بروند که انجام این کار برای‌شان مقدور باشد.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم

پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین توسط متقاضی ویزای کانادا، وی برگه‌ای از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهد نمود که به او اجازه می‌دهد در بازه زمانی ۳۰ روزه جهت انجام مرحله انگشت نگاری یا بیومتریک اقدامات لازم را انجام دهد.
از آنجا که در ایران دفاتر بیومتریک یا VAC موجود نمی‌باشد، متقاضی باید یکی از این دفاتر را در کشور دیگر انتخاب نموده و برای انجام انگشت نگاری به آنجا سفر کند. این دفاتر در بسیاری از کشورهای اطراف ایران وجود داشته و متقاضی ویزای کانادا باید پیش از سفر به یکی از این دفاتر برگه وقت خود را به صورت آنلاین دریافت نماید.
نکته مهم این که دفاتر انجام انگشت نگاری از ابتدای سال ۲۰۱۹، بدون برگه وقت، به هیچ وجه اجازه انگشت نگاری را به متقاضیان نخواهند داد.

مدارک لازم جهت تعیین زمان سفارت کانادا

جهت اخذ وقت سفارت کانادا یا همان وقت بیومتریک، از آنجا که به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد، تنها مشخصات پاسپورت متقاضی مورد نیاز است. در صورت وجود خانواده به همراه متقاضی، مشخصات پاسپورت‌های آنها را نیز باید در اختیار داشت.
لازم به توضیح است که با توجه به الزامی شدن اخذ وقت سفارت یا انگشت‌ نگاری کانادا، پیش از سفر به کشور مربوطه جهت انجام مراحل بیومتریک، باید نسبت به اخذ وقت اقدام نمود.

هزینه دریافت وقت سفارت کانادا

هزینه انگشت ‌نگاری که به صورت آنلاین همراه با هزینه بررسی پرونده پرداخت می‌شود، در حال حاضر و در سال ۲۰۲۰، مبلغ ۸۵ دلار کانادا می‌باشد. هزینه بررسی پرونده که همراه این مبلغ توسط متقاضی پرداخت می‌گردد، بسته به نوع ویزا متفاوت است. برای مثال؛ جهت ویزای توریستی یا مالتیپل بررسی پرونده هر یک نفر برابر با ۱۰۰ دلار کانادا بوده و متقاضی ویزای توریستی کانادا جهت دریافت رسید انگشت نگاری باید ۱۸۵ دلار کانادا در مجموع برای یک نفر پرداخت نماید.
با این حال، برای اخذ وقت سفارت و انگشت‌نگاری هیچ هزینه‌ای از سوی دفاتر VAC در هیچ کشوری از متقاضی دریافت نخواهد شد.

وقت سفارت کانادا چه مدت طول می کشد؟

برای اخذ وقت سفارت یا همان انگشت ‌نگاری جهت دریافت ویزای کانادا، بسته به انتخاب کشور و شهر مورد نظر برای انجام این مرحله توسط متقاضی و خالی بودن وقت بیومتریک در آن مرکز می‌توان اقدام به گرفتن وقت سفارت نمود.
در نتیجه، بسته به زمان سفر به مرکز مربوطه، معمولاً می‌بایست حدود یک هفته قبل‌تر برای اخذ وقت سفارت تمهیدات لازم را انجام داد.

وقت فوری سفارت کانادا با نیلاگشت

کارشناسان ویزا در «نیلاگشت» با سال‌ها تجربه در امور مربوط به ویزای کانادا، در اخذ وقت فوری سفارت کانادا جهت انجام مرحله انگشت ‌نگاری در خدمت متقاضیان محترم می‌باشد.
در مواردی که متقاضی زمان زیادی را تا سفر به شهر مورد نظر برای انجام مرحله بیومتریک ندارد، کارشناسان مجموعه «نیلاگشت» از کانال‌های اختصاصی خود این امر را در اسرع وقت انجام خواهند داد.

مراکز VAC برای انجام مراحل انگشت نگاری کانادا

همانطور که در این مطلب پیش از این ذکر شد، به دلیل عدم روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا، در حال حاضر هیچ دفتر انگشت نگاری در ایران برای متقاضیان ویزای کانادا وجود ندارد.
در نتیجه، تمامی متقاضیان ویزای کانادا، اعم از موقت یا دایم، باید برای انگشت نگاری و انجام مرحله بیومتریک به یک کشور ثالث مراجعه نمایند.
در بسیاری از کشورها این دفاتر موجود می‌باشد. در برخی از آنها نیز بیش از یک دفتر در شهرهای مختلف وجود دارد. اکثر شهروندان ایرانی معمولاً مایل می‌باشند که برای انجام انگشت نگاری به کشورهای همسایه ایران مراجعه نمایند. و خوشبختانه در اکثر آنها این دفاتر موجود است.
استانبول و آنکارا در ترکیه، دبی و ابوظبی در امارات، ایروان در ارمنستان، تفلیس در گرجستان، باکو در آذربایجان مقاصدی هستند که اکثر شهروندان ایران می‌توانند برای انجام مرحله انگشت نگاری ویزای کانادا به آنها مراجعه نمایند.
در عین حال، در تمامی قاره‌های دنیا و کشورهای بسیاری نیز این دفاتر شعبه دارند تا در صورتی که متقاضی بخواهد بتواند به این مراکز برای انجام مرحله بیومتریک مراجعه نماید.
نکته قابل توجه این است که متقاضی درخواست ویزا برای انجام انگشت نگاری حتماً باید از همان دفتر خدماتی که می‌خواهد به انجا مراجعه کند وقت بگیرد و با آن برگه اخذ شده وقت آنلاین به شعبه دیگری نمی‌تواند مراجعه نماید.

آدرس دفاتر انگشت نگاری کانادا

تعداد دفاتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا یا همان VAC در دنیا بسیار است و هر ساله به آنها دفاتر جدیدی نیز اضافه می‌شود. به همین جهت بهتر است برای اطمینان از وجود این دفاتر و نیز آدرس جدید هر کدام از آنها مرجع مطمئنی را انتخاب نمایید.
لینک زیر که مربوط به اداره مهاجرت کانادا می‌باشد، شهرها و آدرس این دفاتر را مشخص نموده و آخرین تغییرات را به‌روز نمایش می‌دهد.
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/contact-ircc/offices/find-visa-application-centre.html

برای اطلاعات تکمیلی و نیز اخذ وقت انگشت نگاری کانادا می‌توانید با کارشناسان ویزای کانادا در مجموعه «نیلاگشت» تماس گرفته تا با خاطری آسوده مرحله انگشت نگاری و بیومتریک خود را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =