محدودیت زمانی بازدید از آکروپولیس از سوی دولت یونان

ویزای توریستی یونان

دولت یونان از ۴ سپتامبر سال جاری، به دلیل کنترل ازدحام جمعیت، محدودیت‌هایی را برای بازدید از بنای معروف توریستی آکروپولیس وضع خواهد کرد.

از آن روز، به صورت آزمایشی، تعداد بازدیدکننده‌های روزانه از این بنای یادگاری در آتن تا سقف ۲۰ هزار نفر خواهد بود. ورود به آکروپولیس به محدوده‌ی زمانی ۸ صبح تا ۸ شب تقسیم خواهد شد.

انتظار می‌رود از اول آوریل ۲۰۲۴ این برنامه‌ی آزمایشی به طور دایمی برای تمامی مکان‌های باستانی در یونان اجرایی شود و ورود به این بناها فقط با داشتن بلیت الکترونیک ممکن باشد.

وزیر گردشگری یونان طی اظهارنظری گفته است: «برای بازدید از مکان‌هایی مانند آکروپولیس تقاضای بسیار زیادی وجود دارد… و این استقبال به خاطر معروف بودن این بناها کاملاً طبیعی است. از این‌رو، هر گردشگری که به آتن وارد می‌شود به دیدن این مکان‌ها نیز خواهد رفت. واضح است که صنعت گردشگری برای یونان بسیار اهمیت دارد، اما ما باید مواظب باشیم که تعداد بیش از حد توریست به مکان‌های باستانی ما آسیب وارد نسازد.»  

به عنوان بخشی از این برنامه‌ی جدید, تعداد بازدیدکننده‌ها در هر ساعت سقف حداکثری خواهد داشت. برای مثال، بین ساعت ۸ تا ۹ صبح، فقط ۳۰۰۰ نفر می‌توانند به آکروپولیس وارد شوند. برخی از زمان‌ها در طول روز جمعیت بیشتری نیز اجازه‌ی دسترسی به این مکان را خواهند داشت. این گردشگران پس از ورود، محدودیت زمانی برای ماندن در آنجا ندارند، اما وزیر گردشگری یونان می‌گوید که اکثر بازدیدکننده‌ها در گروه‌هایی وارد می‌شوند که حدود ۴۵ دقیقه را در آنجا سپری می‌کنند، در حالی که افرادی که به‌تنهایی از این مکان بازدید می‌کنند اقامت‌شان معمولاً بیشتر از یک‌ساعت‌ونیم به طول می‌انجامد.

برنامه‌ی جدید یونان برای این بنای تاریخی در حالی اجرایی خواهد شد که تعداد گردشگران ورودی به این مکان در برخی از روزها به ۲۳ هزار نفر نیز می‌رسد. معمولاً ۵۰ درصد از این تعداد، بین ۸ صبح تا ۱۲ ظهر وارد آکروپولیس می‌شوند. علاوه بر این برنامه‌ی جدید زمانی، یونان در پی این نیز است که برای گردشگرانی که معلولیت جسمانی دارند، درون آکروپولیس یک آسانسور نصب نماید.

گردشگران امیدوارند با این برنامه از ازدحام و گرما در طول تابستان اجتناب کنند زیرا در طی فصل زمستان، هم تعداد گردشگران کمتر است و هم دمای هوا به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =