مجوز جدید ورود به اروپا برای مسافران غیراروپایی

از ابتدای سال ۲۰۲۴، شهروندان غیراروپایی برای ورود به اروپا، علاوه بر ویزا (در صورت لزوم)، نیاز به مجوزی خواهند داشت که از طریق “سیستم اطلاعاتی و حقوقی سفر به اروپا” یا ETIAS صادر می‌شود و به صورت یک برگه‌ی الکترونیکی خواهد بود.
هدف از صدور این مجوز سخت‌گیری امنیتی بیشتر برای مرزهای داخلی اروپا می‌باشد، و همچنین رهگیری افراد ورودی به و خروجی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا. اگرچه این قانون جدید برای افرادی که دایماً به اروپا سفر می‌کنند تغییر چشمگیری است، اما طبق خبرهای منتشرشده فرآیند اخذ این مجوز به صورت آنلاین و سریع خواهد بود.

برای ورود به چه کشورهایی اخذ این مجوز اجباری است؟
تمامی کشورهای حوزه‌ی شینگن در اتحادیه‌ی اروپا و نیز کشورهای سوییس، لیختن‌اشتاین، ایسلند و نروژ جزو کشورهایی می‌باشند که برای ورود به آن‌ها گرفتن این مجوز الزامی است.
به‌علاوه، دولت-شهرهای موناکو، سن‌مارینو و واتیکان نیز این مجوز را خواهند خواست. در ضمن، کشورهای رومانی، بلغارستان و قبرس که در حال پیوستن به حوزه‌ی شینگن هستند هم مشمول این قانون خواهند شد.

چه افرادی نیاز به این مجوز خواهند داشت؟
در واقع، تمام افرادی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستند، برای ورود به کشورهای پیش‌گفته می‌بایست این مجوز را بدون توجه به سن و ملیت‌شان دریافت کنند.

آیا این مجوز همان ویزا است؟
در حقیقت این مجوز همان ویزا نیست. این برگه زمانی صادر می‌شود که مسافر پیش از سفر، به صورت آنلاین فرم مختصری را تکمیل کرده که در آن اطلاعات شخصی، برنامه‌ی سفر، تاریخچه‌ی سفرهایش و برخی پرسش‌های امنیتی را در آن قید کند. با گرفتن این مجوز برای یک‌بار، مسافر طی یک دوره‌ی سه‌ساله می‌تواند برای چندین بار به داخل خاک اروپا سفر کند.

چه زمانی باید این مجوز را دریافت نمود؟
در بهترین حالت، می‌توان پیش از رزرو بلیت و اقامتگاه برای اخذ این مجوز اقدام نمود. اما در نهایت، می‌بایست ۹۶ ساعت پیش از ترک مبدا این برگه‌ی الکترونیکی در دست مسافر باشد.
با اینکه برای اغلب درخواست‌کنندگان، صدور آنلاین این مجوز فقط طی چند دقیقه انجام می‌پذیرد، برای برخی نیز ممکن است مدارک تکمیلی بیشتری درخواست شده یا قرار مصاحبه گذاشته شود که مدت زمان صدور مجوز را تا ۳۰ روز افزایش خواهد داد.

هزینه‌ی اخذ این مجوز چقدر است؟
دریافت این مجوز برای هر متقاضی ۷ یورو (معادل حدوداً ۸ دلار) هزینه در بر خواهد داشت و افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۷۰ سال از پرداخت این هزینه معاف خواهند بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + بیست =