ضربه سخت بر صنعت گردشگری اروپا از کرونا

تاثیر کرونا بر گردشگری

سازمان جهانی گردشگری طی هشداری اظهار داشته است که با توجه به تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها در اروپا در پی شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری سخت‌ترین ضربه را از این بحران تحمل خواهد کرد.

وضعیت گردشگری در سال جاری با شیوع کرونا

این سازمان بین‌المللی با برآورد اخیر خود و با توجه به مرگ حدود ۲۰۰هزار نفر تا هفته گذشته در سراسر دنیا، نتیجه گرفته است که ورود گردشگر به تمامی مقاصد توریستی جهان در سال جاری حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این برآورد همچنین تخمین سازمان را که در اوایل ژانویه رشد ۳ تا ۴ درصدی ورود توریست را در سال ۲۰۲۰ نشان می‌داد به‌کلی رد می‌کند.

  • ضرر و زیان بر صنعت گردشگری

در صورت صحت این نتیجه‌گیری، ضرری حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری از طرف کمبود گردشگر به صنعت توریسم دنیا وارد خواهد شد. برای مثال، طی دوران شیوع در اروپا، ایرلاین‌ها به دلیل کمبود مسافر ۷۶ میلیارد دلار ضرر خواهند داد.
سازمان جهانی گردشگری هشدار داده است که ۷۵ میلیون شغل در صنعت توریسم در خطر می‌باشد. بسیاری از کشورهای اروپایی به طور خاص متکی به صنعت توریسم هستند. ایتالیا، اسپانیا و فرانسه- سه کشوری که بیش از سایر کشورهای اروپایی تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند- در سال ۲۰۱۸ در مجموع نیمی از گردشگران خارج از اتحادیه اروپا را میزبانی کرده‌اند.
در جدول زیر رتبه‌بندی کشورهای اروپایی بر مبنای تعداد شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری طی سال ۲۰۱۷ آمده است:

گردشگری اروپا

در نمودار ذیل نیز تعداد شغل در کشورهای اروپایی در صنعت گردشگری طی سال ۲۰۱۷ آمده است. می‌توان مشاهده نمود که یونان، قبرس و ایرلند از لحاظ موقعیت استخدام و خطر بیکاری بیش از سایر کشورها در معرض آسیب می‌باشند:

گردشگری اروپا

بر اساس گزارش‌های «سازمان بین‌المللی پول» اقتصاد جهانی یکی از بدترین سال‌های خود را از رکود بزرگ اقتصادی دهه ۱۹۳۰ خواهد گذراند. اقتصاد قاره اروپا بیشترین خسارت را از لحاظ سود ناخالص ملی بین دیگر کشورهای دنیا متحمل خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =