شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

شرایط سفر به ترکیه در کرونا

با بسته شدن مرز هوائی بین ایران و ترکیه پس از انتشار جهانی بیماری کرونا، تعداد بسیار زیادی از مسافران که برای تفریح، کار، تحصیل یا انجام امور اداری و یا سفارتی قصد سفر به استانبول داشتند به شدت دچار مشکل شدند. در تمام این مدت ترکیش ایرلاین اقدام به فروش بلیت می کرد درحالی که می دانست پروازهایش کنسل است و بخشنامه های کنسلی پروازها را قبلا برای آژانس های طرف قرارداد ارسال کرده بود. چند روز مانده به پرواز نیز برای مسافران ایمیل یا پیامکی مبنی بر کنسلی پروازها ارسال می کرد. این در حالی است که هیچگونه وجی بابت کنسلی پروازها به مسافران عودت نمی دهد. ترکیش ایرلاین در آخرین بخشنامه خود اعلام کرد دو ماه بعد از شروع پرواز به ایران، به صورت تدریجی اقدام به استرداد وجه بلیت پروازهای کنسل شده خواهد کرد.

بلیت ارزان استانبول را آنلاین بخریم یا از آژانس؟

هرچند در مقاطع مختلف، گردانندگان سایت های آنلاین فروش بلیت و خدمات سفر به جهت جلب توجه مسافران و جذب نقدینگی اقدام به فروش بلیت با تخفیف می کنند، اما در زمانی که پروازها کنسل می شود، یا مسافر نیاز به خدمات پشتیبانی نظیر کنسلی بلیت، تغییر تاریخ یا تغییر مسیر بلیت دارند، هزینه های بسیار زیادی تحت عناوین مختلف از مسافر دریافت می کنند. در این زمان مسافری که اطلاعات کاملی از قوانین و مقررات ایرلاین ها ندارد و هیچ امکان مقایسه با سایر ارائه کنندگان بلیت نیز برایش میسر نیست، به ناچار بدون اینکه بداند، این مبالغ را پرداخت می کند. به طور مثال مسافرانی که از اسفند ۹۸ تاکنون از سایت های آنلاین بلیت ترکیش خریده اند (علی رغم اینکه هیچ پروازی وجود نداشته) بعد از دریافت پیامک یا ایمیل کنسلی پرواز و پیگیری های مختلف با گردانندگان سایت ها فروش آنلاین به این نتیجه رسیده اند که میلیون ها تومان از پولشان را از دست داده اند، سرگردان و بدون نتیجه یا از برنامه سفرشان انصراف داده اند و یا به ناچار مجدد هزینه زیادی برای خرید بلیت با ایرلاین های دیگر پول پرداخت کردند.
این اتفاق نشان می دهد که خرید بلیت از سایت های آنلاین به دلیل اینکه هیچگونه مشاوره ای به خریدار نمی دهند و خریداران بلیت بدون اطلاع از بخشنامه ها و قوانین خرید و کنسلی یا تغییر تاریخ بلیت و تنها به امید خرید بلیت ارزانتر اقدام به تهیه بلیت از این طریق کرده اند دچار خسارت های هنگفتی شده و هیچ کس پاسخگوی آنها نیست. در تمام این مدت کارشناسان فروش بلیت در آژانس های مسافرتی با اشراف کامل به وضعیت موجود برنامه پروازی ایرلاین ها و اطلاع کامل از جدیدترین بخشنامه های ایرلاین ها در خصوص شرایط خرید، کنسل کردن و یا تغییر تاریخ بلیت ها و یا نحوه و زمانبندی استرداد بلیت های کنسل شده، بهترین و دقیق ترین مشاوره ها را با مسافران خود داده تا بتوانند با دیدی روشن و دقیق نسبت به خرید بلیت با بهترین قیمت و شرایط اقدام کنند.

بلیط کدام ایرلاین به استانبول را بخریم؟

در حال حاضر متقاضیان سفر به ترکیه می توانند بلیت ایرلاین قطری را برای پرواز از شهرها تهران، شیراز، اصفهان و مشهد به هر دو فرودگاه استانبول و از طریق توقف در دوحه قطر تهیه نمایند. هرچند قیمت این بلیت بسیار گران و غیر واقعی است، اما تنها گزینه موجود جهت استفاده برای کسانی است که جهت امور خاص اداری یا تجاری مجبور به سفر به ترکیه هستند.

شرایط خرید بلیت قطرایرلاین به استانبول چیست؟

قیمت بلیت قطرایرلاین از ایران به استانبول در روزهای مختلف بسیار متفاوت است. در برخی از روزها قیمت بلیت تا ۶۰ میلیون تومان نیز افزایش داشته است. کارشناسان نیلاگشت به عنوان مشاور شما در امر خرید بلیت می توانند با بررسی شرایط سفر شما، بلیت هایی تا ۷۰ درصد ارزانتر را به شما پیشنهاد بدهند.

شرایط و الزامات سفر به ترکیه با قطرایرلاین چیست؟

جهت سوار شدن به هواپیماهای قطرایرلاین مسافر ۹۶ ساعت قبل از پرواز باید در یکی از آزمایشگاه های مورد تائید این ایرلاین آزمایش کرونا به روش PCR بدهد. پاسخ منفی این تست به صورت چاپ شده به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه در زمان گرفتن کارت پرواز و تحویل بار به کانتر ایرلاین قطری در فرودگاه تحویل داده می شود. (پاسخ آزمایش را از کانتر دریافت کنید زیرا هنگام ورود به ترکیه و در بازگشت به ایران، باز هم به آن نیاز خواهید داشت).

لیست ازمایشگاه های مورد تائید ایرلاین قطری 

مسافر فرم خوداظهاری سلامت را دانلود کرده، آن را در دو نسخه پرینت گرفته و یک نسخه آن را مطابق برنامه رفت و گزارش آزمایشگاه تکمیل و هنگام شروع سفر به کانتر ایرلاین در فرودگاه مبدا تحویل خواهد داد. نسخه دوم آن را نیز در هنگام برگشت و مطابق برنامه برگشت تکمیل و تحویل کانتر خواهد داد.
در هنگام بازگشت به ایران نیز مسافر ملزم به تحویل پاسخ تست منفی کرونا که ۹۶ ساعت قبل از شروع سفر گرفته شده است، هم به کانتر ایرلاین قطری در فرودگاه استانبول و هنگام ورود به ایران به ماموران بهداشت مرزی در فرودگاه های ایران هست. چنانچه مسافر تست کرونا نداشته باشد، از ورود وی به ایران جلوگیری خواهد شد. اما مسافرانی که کمتر از ۱۴ روز قبل از ایران خارج شده و در هنگام خروج، تست کرونا داده باشند، نیاز به انجام تست مجدد ندارند. این مسافران در هنگام ورود به ایران به صورت غربالگری معاینه شده و چنانچه علائم بیماری کرونا داشته باشند، از آنها تست کرونا گرفته می شود. تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش، مسافر در محل های مشخص شده قرنطینه خواهد شد. چنانچه پاسخ تست مثبت باشد، مسافر بیمار به مدت ۱۴ روز در محل های مشخص شده قرنطینه خواهد شد و هزینه قرنطینه به همراه هزینه های آزمایش برعهده مسافر است.
این مقررات به صورت دوره ای براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت ایران و سایر کشورها به روزرسانی می شود. لطفا قبل از خرید بلیت و یا ۴ روز قبل از پرواز رفت یا برگشت، جهت اطلاع از آخرین مقررات کشورهای مبدا و مقصد سفرتان درخصوص الزامات سفر و همچنین لیست آزمایشگاه های مورد تائید ایرلاینها با کارشناسان نیلاگشت در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یک =