دلایل ریجکتی ویزای افراد دارای اقامت امارات

با وجود اینکه پاسپورت امارات یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های دنیا را داراست و شهروندان آن می‌توانند به بسیاری از کشورهای دنیا بدون ویزا سفر کنند، اما افراد دارای اقامت این کشور همچنان برای ورود به برخی کشورها نیاز به اخذ ویزا دارند. این فرآیند از طریق دفاتر VFS داخل امارات صورت می‌پذیرد.

مقامات دولت امارات به‌تازگی اعلام نموده‌اند که دلایل اغلب  درخواست‌های ردشده‌ی ویزای این افراد به خاطر اشتباه متقاضیان در ثبت و تاریخ درخواست و همچنین مدارک بانکی آنها است.

بر اساس آمارهای جهانی، طی سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰ درصد از درخواست‌های ویزای آمریکا که در امارات انجام پذیرفته بود، ریجکت شدند که این تعداد از نرخ ریجکتی بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز کمتر بود.

یکی از مدیران ارشد VFS Global در امارات طی اظهارنظری می‌گوید که متقاضیان مقیم امارات برای اخذ ویزای هر کشور باید به وبسایت این شرکت یا وبسایت سفارت کشور مربوطه مراجعه نموده و بسته به نوع ویزای درخواستی خود چک‌لیست مدارک را مشاهده و بر اساس همین لیست، مدارک مورد نظر را تهیه نمایند.

متقاضی باید فرم درخواست ویزا را با دقت تکمیل نموده و در مواردی چون تکمیل نام، شماره‌ی پاسپورت و تاریخ تولد مرتکب اشتباه نشود. همچنین، سفارت‌های کشورهای مقصد از متقاضی پرینت بانکی ممهورشده توسط بانک را می‌خواهند که برخی از درخواست‌کنندگان این پرینت را بدون تایید بانک ارائه می‌دهند که باعث رد درخواست‌شان خواهد شد.

دلیل دیگر ریجکت شدن درخواست‌های ویزا، زمان اقدام برای اخذ ویزا است. برخی از متقاضیان درخواست خود را نزدیک تاریخ سفرشان ارائه می‌دهند که این مورد به خاطر کم بودن مدت زمان بررسی پرونده  باعث رد درخواست‌شان می‌شود. درخواست‌کنندگان می‌بایست بسته به فصل سفرشان و قوانین مربوط به کشور مقصد خود در زمان مناسب اقدام به دریافت ویزا بکنند.

این اشتباه زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که مسافر برای تعطیلات یا پیک سفر می‌خواهد ویزا بگیرد. معمولاً اکثر کشورها به متقاضیان اختیار می‌دهند که بتوانند ۳ تا ۶ ماه پیش از تاریخ سفرشان درخواست خود را ارائه دهند. وبسایت VFS Global به مسافر اجازه می‌دهد که تاریخ ارائه‌ی مدارک خود را به صورت آنلاین انتخاب کرده و با مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =