دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای شینگن

 

بسیاری از درخواست‌های ویزای شینگن از سوی سفارت کشورهای این حوزه معمولاً رد شده یا به‌اصطلاح «ریجکت» می‌شوند و متقاضیان علت اصلی آن را متوجه نمی‌شوند.

درخواست ویزای شما ممکن است به این دلیل رد شود چون افسر پرونده به تمام اطلاعات مورد نیاز از شما دسترسی نداشته باشد. بدین معنا که شما اطلاعات لازم را به‌طور کامل ارسال نکرده‌اید. یا ممکن است مدارک و اطلاعات کامل باشد، اما غیرقانونی یا جعلی باشند. در این حالت نیز، با پی بردن افسر پرونده به چنین اطلاعات اشتباهی، درخواست شما برای ویزا مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

در ادامه، به رایج‌ترین اشتباهاتی اشاره خواهد شد که باعث ریجکت شدن ویزای شینگن می‌شوند:

در اختیار نداشتن کامل مدارک

پیش از تکمیل فرم ویزای شینگن، باید مطمئن باشید که تمامی مدارک مورد نیاز در دسترس‌تان است. اگر این مدارک به‌طور کامل تحویل داده نشوند، به احتمال زیاد درخواست شما رد خواهد شد. مدارک به‌ظاهر بی‌اهمیتی مانند عکس، در صورت عدم مطابقت با شرایط چک‌لیست، می‌تواند به‌تنهایی باعث رد درخواست شما گردد. باید به این نکته توجه داشت که هر کشور داخل حوزه شینگن مدارک مخصوص به خود را دارد که متقاضی باید بر اساس لیست مربوطه به جمع‌آوری مدارک اقدام نماید.

عدم تطابق اطلاعات تکمیل‌شده فرم با مدارک شناسایی

اجتناب از این اشتباه شاید بسیار ساده به‌نظر برسد، اما مشاهده می‌شود که بسیاری از درخواست‌های ویزای شینگن به‌دلیل عدم تطابق اطلاعات فرم‌های درخواست با مشخصات مدارک شناسایی متقاضی ریجکت می‌شوند. حتماً هنگام تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزا، اصل مدارک شناسایی خود را به‌همراه داشته باشید و تنها به حافظه‌تان اطمینان نکنید. برای جلوگیری از این اشتباه، بهتر است پس از تکمیل فرم‌ها و پس از گذشت مدت‌زمانی دوباره به آن‌ها رجوع کرده و اطلاعات را با اصل مدارک شناسایی خود تطابق دهید.

عدم ارسال به‌موقع درخواست ویزا به مراکز مربوطه

هر کشور حوزه شینگن ممکن است برای بررسی پرونده و اعلام پاسخ نهایی، زمانی متفاوت از یکدیگر داشته باشند و همچنین فصل و زمان اقدام به سفر نیز در این مورد می‌تواند نقش داشته باشد. معمولاً اکثر کشورهای این حوزه، از زمان دریافت پرونده، حدود ۱۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد تا پاسخ درخواست را بدهند. شما باید حداکثر تا ۹۰ روز پیش از تاریخ پیشنهادی سفر خود، درخواست ویزا را به مراکز مربوطه تحویل بدهید. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا ۳۰ تا ۴۵ روز پیش از آغاز سفر می‌باشد.

اطلاعات نادرست دعوت‌کننده داخل فرم درخواست ویزا

در برخی موارد، برای سفر به حوزه شینگن شخص یا شرکتی برای شما دعوت‌نامه ارسال می‌نماید. داخل فرم درخواست ویزا، باید مشخصات دعوت‌کننده قید شود. مطمئن شوید که این اطلاعات کاملاً صحیح داخل فرم آورده شود. هر اشتباه سهوی در این اطلاعات ممکن است موجب رد شدن درخواست ویزای شما بشود. بهتر است که پیش از تکمیل این بخش از فرم ویزا، از دعوت‌کننده خود بخواهید تصویر تمام مدارک لازم را برای شما ارسال کند.

نداشتن بیمه مسافرتی

یکی از مدارک لازم و ضروری برای اخذ ویزای شینگن، دارا بودن بیمه مسافرتی است. هر متقاضی ویزای شینگن باید پیش از اقدام جهت درخواست ویزا، برای بازه زمانی سفر خود، یک بیمه مسافرتی معتبر تهیه نماید. این مدرک جزو مدارک ضروری برای اخذ ویزا به‌شمار آمده و در صورتی که همراه با مدارک دیگر ارائه نشود، درخواست ویزا رد خواهد شد. انتخاب شرکت بیمه مناسب برای تکمیل مدارک درخواست ویزای شینگن بسیار اهمیت دارد. باید دقت داشت که تمامی شرکت‌های بیمه، این بیمه‌های مسافرتی را پوشش نمی‌دهند و باید از مشاوران گردشگری خود راهنمایی بخواهید.

کافی نبودن پول نقد در حساب بانکی

برای اخذ ویزای شینگن، باید ثابت کنید که مقدار پول نقدی که در حساب بانکی خود دارید، حداقل برای مدت سفر شما کفایت می‌کند. برای اثبات این مورد، ضروری است که ریزتراکنش سه‌ماهه و گاهی شش‌ماهه حساب بانکی خود همراه با موجودی آن را از بانک مربوطه به زبان لاتین گرفته و جزو مدارک خود قرار دهید. در صورت کافی نبودن مقدار پول و یا وجود تراکنش‌های نامعمول، افسر پرونده درخواست ویزای شما را ریجکت خواهد کرد. نکته مهم درباره حساب بانکی این است که میزان دارایی بانک هر متقاضی باید با شرایط شغلی و زندگی وی همخوانی داشته و به‌طور ناگهانی افزایش نیافته باشد.

پاسپورت مخدوش و یا منقضی‌شده

نکته مهم درباره پاسپورت، که مدرک اصلی شناسایی متقاضی می‌باشد، این است که هنگام اقدام برای ویزای شینگن، باید حاقل ۶ ماه به تاریخ انقضای آن مانده باشد. همچنین، اگر به هر دلیلی پاسپورت شما از لحاظ فیزیکی شرایط مناسبی ندارد، حتماً پیش از درخواست ویزا آن را تعویض کنید. افسر پرونده ویزای شینگن به هرکدام از دلایل فوق می‌تواند درخواست ویزای شما را رد کند.

ارائه مدارک اشتباهی یا جعلی همراه با درخواست ویزا

اگر به‌عمد یا به‌سهو مدارک مخدوش و یا جعلی را با فرم درخواست ویزای خود به مرکز مربوطه تحویل دهید، به‌طور حتم درخواست ویزای شما رد خواهد شد. به‌علاوه، ممکن است پیامدهای قضایی نیز برای شما به‌همراه داشته باشد. بهتر است زمان گردآوری مدارک خود، کاملاً دقت کنید که این مدارک معتبرند و اشتباهی در آن‌ها وجود ندارد.

عدم ارائه مدارک کافی برای محل اقامت در سفر

یکی از مهم‌ترین مدارکی که توسط افسر ویزا مورد بررسی قرار می‌گیرد، مدارک ارا‌ئه‌شده توسط متقاضی برای اقامتش در طول سفر است. برگه رزرو هتل که با شماره ارجاع صادر شده باشد، می‌تواند معتبر باشد. همچنین، در صورت داشتن دعوت‌نامه و قصد اقامت در خانه دعوت‌کننده، متقاضی ویزا باید تمامی اطلاعات مربوط به خانه آن فرد را در فرم تکمیل نموده و مدارک مربوطه را به پرونده‌اش ضمیمه کند. بدیهی است که برگه رزرو اقامتگاه یا هتل، بدون شماره ارجاع و نیز اطلاعات ناصحیح درباره محل اقامت دعوت‌کننده باعث ریجکت شدن درخواست ویزا خواهد شد.

عدم تطابق رزرو بلیط پرواز با تاریخ تکمیل‌شده در فرم

ارائه رزرو بلیط پرواز برای اخذ ویزای شینگن شاید مدرکی عادی و پیش‌پاافتاده به نظر بی‌آید، اما سهل‌انگاری در تهیه آن می‌تواند باعث رد شدن درخواست شما بشود. ضروری است که تاریخ رزرو بلیط با تاریخ قیدشده در فرم درخواست ویزا دقیقاً یکسان باشد تا افسر پرونده دچار تردید نشود. از سوی دیگر باید دقت داشت که بازه زمانی رفت‌وبرگشت در بلیط هواپیما از مدت‌زمان ویزای درخواست‌شده در فرم بیشتر نباشد که در این‌صورت نیز پرونده ریجکت خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پانزده =