حمایت دولت کانادا از ورود نیروهای متخصص تازه‌وارد به بازارکار

 

شیوع همه‌گیری طی دو سال گذشته باعث شده است که کشور کانادا در بخشی از صنایع خود کمبود نیروی کار را احساس کند. با توجه به تغییرات جذب نیروی کار، دولت کانادا در حال سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌هایی است که کارمندان و کارگران را با دارا بودن تخصص جذب بازار کار کشور کند.

وزیر کار کانادا، به تازگی اعلام کرد که برای ۱۱ پروژه جدید جهت سازگاری نیروی کار خارجی سرمایه لازم پیش‌بینی شده است. این سرمایه‌گذاری به ارتقای نیروی کار دارای گواهی‌نامه کمک خواهد نمود و باعث خواهد شد تا افراد متخصص تازه‌وارد به کشور کانادا در رشته تخصصی خود تجربه کسب کنند.

جمعیت چندفرهنگی کانادا در حال حاضر از سرمایه دولت برای تجربه کاری در این کشور جهت کارآموزی استفاده می‌کنند. با چنین سرمایه‌ای، جمعیت چندفرهنگی کانادا به افراد متخصص تازه‌وارد با آموزش و تجربه بین‌المللی یاری خواهد رساند تا با کسب تجربه کافی بتوانند به فرصت‌های شغلی مناسب در بازار کار این کشور دسترسی داشته باشند. این سیاست همچنین تعداد متخصصان تازه‌واردی را که پیش از ورود به کانادا تجربه و تخصص کافی در رشته خود را دارند افزایش می‌دهد، تا به بخش‌هایی که کمبود نیروی کار دارند بپیوندند، در حالی که با کارآموزی در خاک کانادا دانش و مهارت‌های مخصوص به این کشور را نیز فرا می‌گیرند.

با انجام چنین پروژه‌هایی در کانادا از سوی دولت در هر ایالت، باعث خواهد شد تا فرآیند جذب نیروی کار خارجی متخصص مراحل کمتری را از سر گذرانده و زودتر به هدف برسد. همچنین، بخشی از این سرمایه‌گذاری به دسته‌ای از افراد تازه‌وارد تخصص خواهد یافت تا به‌عنوان اخذ وام بتوانند هزینه‌های اولیه شروع یک کسب‌وکار را پرداخت نمایند.

میزان سرمایه اعلام‌شده از سوی دولت برای ۱۱ پروژه مذکور که در سال ۲۰۲۰ مشخص شده بود، حدود ۲۶٫۵ میلیون دلار کانادا برای مصرف در ۳ سال است. از این مقدار سرمایه بخشی به تکنولوژی‌های مربوط به بخش سلامت در کانادا تعلق خواهد گرفت. انتظار می‌رود که بیش از ۷۰۰۰ نیروی کار متخصص تازه‌وارد از مزایای این سرمایه‌گذاری بهره‌مند گردند.

نیمی از افراد تازه‌وارد به کانادا دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. با وجود چنین زمینه تحصیلاتی، همچنان بخش بزرگی از این نیروی کار متخصص نسبت به افراد متولدشده در کانادا شغل مناسب و مربوط به تخصصشان را پیدا نمی‌کنند. با توجه به افزایش نرخ جذب مهاجر در کانادا در سال‌های پیش رو، حمایت از افراد متخصص تازه‌وارد بیش از همیشه اهمیت یافته است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =