بهترین فصل برای سفر به کانادا

Best Time to visit Canada

کشور کانادا که دومین کشور وسیع در دنیا به شمار می‌رود، در یک زمان خاص می‌تواند دما و هوای متفاوتی را در شرق و غرب کشور تجربه کند. کانادا کشوری است که با ورود به هر فصل کاملا تغییر وضعیت می‌دهد. با این حال، می‌توان گفت که بهترین زمان برای بازدید از کشور کانادا ماه‌‌های فصل تابستان است. منظور از این بازه زمانی، ماه سپتامبر تا اواسط نوامبر به حساب می‌آید. دمای هوا در این مدت افزایش یافته اما همچنان مطبوع و دلپذیر است تا خیلی گرم و آغاز پاییز و زیبایی‌های آن را می‌توان در این بازه مشاهده نمود. جشنواره‌های متنوع اوایل پاییز در کشور کانادا، سفر را برای گردشگران به تجربه‌ای منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

با این وجود، و با این که بهترین زمان برای سفر به کانادا را مشخص نمودیم اما هر فصلی در این کشور زیبایی‌ها و جذابیت‌های خود را برای گردشگران خارجی خواهد داشت:

زمستان

۲۱ دسامبر در کانادا روز اول زمستان به حساب آمده و این فصل تا ۱۹ مارس به طول خواهد انجامید. به طور کلی در فصل زمستان در سرتاسر کانادا دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد، با این حال شهرهایی مانند ونکوور با میانگین دمای ۴ درجه سلسیوس جزو مناطق معتدل این کشور در این فصل به شمار می‌رود. اما در بخش شمالی کانادا، طی فصل زمستان سرمای پایین‌تر از منهای ۲۰ درجه سلسیوس را هم تجربه می‌کنند. با این حال، اگر به ورزش‌هایی از قبیل اسکیت و اسکی علاقه دارید، زمستان فصل مناسبی برای سفر به کانادا می‌باشد. همچنین می‌توانید در این بازه شاهد نورهای شفق فطبی نیز باشید که سرما را برای شما حتما قابل تحمل خواهد کرد. سرمای زمستان در کانادا باعث نشده است تا فستیوال‌های زمستانی در این کشور برگزار نشود و گردشگران زیادی را به خود همواره جذب می‌کند. یکی از این مناسبت‌ها “فستیوال وینترلود” در شهر اتاوا پایتخت کانادا است. فقط تنها نکته مهم برای سفر به کانادا در زمستان، همراه بردن گرم‌ترین لباس‌ها و پوشاندن خودتان است.

بهار

فصل بهار در کانادا از ۲۰ مارس تا ۲۰ جون طول می‌کشد. در ابتدای این فصل نیز سرما کاملا از بین نرفته و نسبت به خیلی از کشورهای دیگر هوا همچنان خنک است. ماه آوریل، در بهار، ماه مسافرت برای اهالی خود کانادا به حساب می‌آید. در ماه می، دیگر گل‌ها شروع به شکوفه زدن کرده و درخت‌ها کاملا سرسبز می‌شوند. این ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کانادا است؛ هم به خاطر هوای معتدل تمام کشور و هم به دلیل هزینه‌های مناسب برای سفر. ماه جون نیز همین شرایط را دارد. در این ماه طول روز بیش از تمام سال طولانی است. در ماه جون می‌توان به راحتی به بخش‌های شمالی کشور کانادا دسترسی پیدا کرد و از طبیعت بکر آن لذت برد. همچنین، اغلب فستیوال‌ها در شهرهای مختلف کانادا در این دو ماه برگزار می‌گردد که باعث جذب گردشگران بیشتری می‌شود. با این حال، همچنان هوا در این فصل می‌تواند کمی سرد باشد و در نتیجه باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

تابستان

بیشترین گردشگر در این فصل به کانادا سفر می‌کنند. تابستان از ماه جولای تا انتهای آگوست به طول می‌انجامد. تابستان تمام کشور کانادا را در آب و هوایی مناسب در دسترس گردشگران قرار می‌دهد. در این موقع سال تقریبا در تمامی شهرهای کانادا از کلگری تا اتاوا و از کبک تا تورنتو فستیوال و رخدادهای زیادی برگزار می‌شود. رشته کوه‌های راکی و دریاچه‌های بکر و پرتعداد در سرتاسر کشور بسیاری از توریست‌ها را در تابستان به خود جلب می‌کند. تابستان در کانادا بیش از فصل بهار پذیرای مسافران است و در نتیجه هزینه‌ها برای گردشگران افزایش خواهد یافت. دمای هوا در این فصل در سراسر کانادا متغیر است و یکی از گرم‌ترین شهرها تورنتو می‌باشد که دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه سلسیوس را تجربه می‌کند. ونکوور نیز کمی خنک‌تر است و بین ۱۸ تا ۲۵ درجه را شاهد است. بسیاری از گردشگران در تابستان به دلیل ازدحام و هزینه‌های بالا در شهرهای اصلی این کشور معمولا به دل طبیعت می‌زنند و کمپ‌های تفریحی را امتحان می‌کنند.

پاییز

فصل پاییز در کانادا از سپتامبر تا ابتدای دسامبر طول می‌کشد. یکی از دیدنی‌ترین رخدادهای طبیعی پاییز در تمام دنیا با تغییرات زیاد در طبیعت بکر کانادا. در پاییز، یکی از محبوب‌ترین کارها برای توریست‌ها گشت و گذار در شهرهای کوچک و بزرگ کشور و مشاهده مکان‌های قدیمی و مدرن این شهرهاست. حومه شهرها پر از درختانی است که برگ‌های آنها زرد و قرمز شده و در حال ریزش، و مناظری دیدنی برای هر گردشگر. تعداد توریست‌ها در این فصل کاهش پیدا کرده و بازدیدکنندگان به راحتی و در آرامش می‌توانند به اکثر نقاط کشور سفر کنند. فستیوال‌ها شاید نسبت به بهار و تابستان کمتر برگزار می‌شود، ولی همچنان می‌توان از آنها لذت برد. دمای هوای مناطق کوهستانی دیگر سرد شده، اما شهرهای معتدل هنوز دمای معتدلی را تجربه می‌کنند. تورنتو در سپتامبر حدود ۱۶ درجه، در نوامبر ۱۰ و در اکتبر ۴ درجه را نشان می‌دهد. هزینه‌ها برای گردشگران در پاییز نسبت به تابستان کمتر می‌شود و زمان مناسبی است برای دوستداران طبیعت در فضایی پر از آرامش.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =