بلیط ارزان هواپیما؛ چند راه‌کار امتحان‌شده

ترفندهای خرید ارزان‌تر بلیط هواپیما؛ افسانه یا واقعیت؟ 

ترفندهای بسیاری برای صرفه‌جویی در خرید بلیط هواپیما وجود دارد. اما، بر اساس داده‌های یک تحقیق از Google Flights، رزرو بلیط هواپیما در یک روز به‌خصوص در طول هفته یکی از ترفندها نیست.

رزرو بلیط هواپیما در وسط هفته – به‌ویژه سه‌شنبه‌ها حول‌وحوش نیمه‌شب – معمولاً به عنوان بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان اعلام شده است. اما، بر اساس تحقیق مذکور، در پنج سال گذشته در آمریکا، قیمت بلیط‌های خریداری شده در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه یا پنج‌شنبه فقط ۱٫۹ درصد ارزان‌تر از بلیط‌هایی بوده‌اند که مسافران آنها را در آخر هفته خریده‌اند.

مدیر اجرایی Google Flight می‌گوید: «اگر به سفر شما تنها دو هفته باقی مانده است، برای رزرو بلیط هواپیما منتظر روز سه‌شنبه نمانید – تا قیمت‌ها بالا نرفته همان هنگام اقدام به خرید بلیط بکنید.»

 

راهبردهای مؤثر برای خرید بلیط ارزان

بر اساس داده‌های تحقیق Google Flights، که یک بازه زمانی پنج‌ساله را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داده است، با این‌که خرید بلیط هواپیما در یک روز خاص هفته در کاهش قیمت آن تأثیر چندانی ندارد، اما خود روز پرواز حتماً حایز اهمیت است.

به طور میانگین، پروازهایی که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه یا چهارشنبه انجام می‌شوند، ۱۲ درصد از پروازهای انجام‌گرفته طی آخر هفته ارزان‌تر هستند. اگر مقصد این پروازها خارج از کشور باشند، این تفاوت قیمت گاهی به بالای ۲۰ درصد نیز خواهد رسید.

دیگر راهبرد مؤثر در خرید بلیط ارزان‌تر هواپیما – یعنی خرید زودهنگام بلیط – نیز هنوز مفید است. در آمریکا، قیمت بلیط‌ پروازهای داخلی، در بازه زمانی ۳ تا ۸ هفته پیش از تاریخ پرواز رفت، در پایین‌ترین حد خود قرار دارند.

پروازهای بدون توقف یا همان مستقیم، حدود ۲۰ درصد از پروازهایی که در طول مسیر خود توقف دارند، گران‌تر هستند. اما این پروازهای چندمسیره ارزان‌تر، ریسک اختلال در طول پرواز را برای مسافر بالا خواهد برد. طی یک نظرخواهی از سوی یک شرکت بیمه مسافرتی در آمریکا، از هر ۳ پاسخ‌دهنده ۱ نفر اعلام کردند که امسال به دلیل تأخیر در پروازها یا لغو آنها متحمل ۲۵۰ دلار بیشتر برای غذا و محل اقامت و سایر هزینه‌ها شده‌اند. ۱۲ درصد از این افراد نیز، به همین دلایل، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بیشتر پرداخت کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =