با ویزای کانادا به کدام کشورهای دیگر می‌توان سفر کرد

ویزای آمریکا همیشه محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ویزا برای ایرانیان بوده، حتی با این‌که خیلی‌ها از تمامی مزایای آن خبر ندارند. خب، مشخص است که با ویزای آمریکا که می‌شود به آن کشور وارد شد، اما چند نفر خبر دارند که با این ویزا به ۴۵ کشور دیگر نیز بدون نیاز به گرفتن روادید می‌توان سفر کرد؟

اما موضوع این است که گرفتن ویزای آمریکا کار راحتی نیست، اما جایگزینی برای آن وجود دارد؛ ویزای کانادا.

ورود به ۳۴ کشور، با گرفتن ویزای کانادا هم دست‌کمی از مزیت مشابه ویزای آمریکا نخواهد داشت. در ضمن، برای اخد ویزای کانادا، برخلاف ویزای آمریکا، از مصاحبه حضوری هم خبری نیست. هر متقاضی ویزای آمریکا بهتر از هر کسی می‌داند که دردسرهای مصاحبه برای ویزا؛ مانند گرفتن وقت در یک کشور ثالث و انتظار برای آن، چه تجربه سختی می‌تواند باشد.

 

چرا ویزای کانادا ارزش زیادی دارد

شاید با ویزای آمریکا نسبت به ویزای کانادا بتوان به کشورهای بیشتر دیگری سفر کرد، اما نمی‌توان مزایای خاص داشتن ویزای کانادا را نادیده گرفت:

  • برای اخذ ویزای کانادا نیازی به مصاحبه حضوری نیست.
  • اعتبار ویزای توریستی کانادا بلندمدت و به اندازه اعتبار پاسپورت متقاضی صادر می‌شود، به‌علاوه این ویزا چندبار ورود نیز می‌باشد.
  • هزینه دولتی اخد ویزای کانادا نسبت به ویزای آمریکا بسیار کمتر است.
  • جدا از تمام این‌ها، نمی‌توان از زیبایی‌های کشور کانادا چشم پوشید و به آنجا سفر نکرد.

خب، حالا ببینیم با ویزای توریستی کانادا به کدام کشورهای دیگر می‌توانیم سفر کنیم؛ اینجا فقط کشورهایی آورده شده که با پاسپورت ایرانی و ویزای کانادا می‌توان به آن‌ها سفر کرد؛ کشورهای دیگر این لیست ۳۴ موردی، به شهروندان ایرانی با ویزای کانادا اجازه ورود نمی‌دهند.

 

مکزیک

بسته به برنامه سفر دارنده ویزای کانادا، کشور مکزیک اجازه اقامت کوتاه‌مدت را به او می‌دهد. تنها شرط لازم، به‌علاوه دارا بودن ویزای توریستی کانادا، اعتبار کافی پاسپورت مسافر است.

بلیز

این کشور کوچک که در آمریکای مرکزی واقع شده است، به دارندگان ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد ۳۰ روز را در این کشور سپری نمایند.

 

کاستاریکا

علاوه‌بر ویزای توریستی کانادا، با داشتن ویزای کار و تحصیلی این کشور نیز می‌توان به کاستاریکا سفر نمود و ۳۰ روز را در آنجا گذراند.

پاناما

پیش از سفر به کشور پاناما با ویزای کانادا، مسافر باید حداقل یک‌بار به خاک کانادا ورود کرده باشد. اجازه اقامت در پاناما با ویزای کانادا حداکثر ۳۰ روز بوده و مسافر باید حداقل ۵۰۰ دلار آمریکا برای ورود به خاک این کشور همراه داشته باشد.

آنگوئیلا

این جزیره کوچک در منطقه کارائیب قرار دارد و به دارندگان ویزای کانادا اجازه می‌دهد که حداکثر ۹۰ روز را در آنجا اقامت داشته باشند.

آنتیگوا و باربودا

دیگر جزیره حوزه کارائیب که با ویزای کانادا می‌توان به آن سفر کرد، این کشور زیبا است. البته برای ورود به آنتیگوا لازم است که ویزای حین ورود اخذ نمود که هزینه آن ۱۰۰ دلار آمریکا و اعتبارش ۳۰ روز و یک‌بار ورود است.

برمودا

این جزیره معروف در قاره آمریکا نیز پذیرای مسافرانی است که موفق به اخذ ویزای کانادا شده‌اند. مدت اقامت در این کشور با ویزای کانادا حداکثر ۳۰ روز خواهد بود.

بریتیش ویرجین آیلندز

جزیره‌ای کوچک است در حوزه کارائیب و تحت قلمرو بریتانیا‌. با داشتن ویزای کانادا می‌توان ۱۸۰ روز را در این کشور سپری کرد.

کوبا

برای سفر به این کشور زیبا و توریستی نیز ویزای کانادا مجوز ورود می‌تواند باشد. با داشتن این ویزا می‌توان حداکثر ۳۰ روز در کوبا اقامت داشت، البته پیش از سفر باید از طریق سفارت کوبا یا ایرلاین مربوطه کارت توریستی برای مسافر صادر شود.

جمهوری دومینیکن

این کشور توریستی نیز دیگر کشوری است که با ویزای کانادا می‌توان به آن سفر کرد. حداکثر مدت اقامت در آنجا ۳۰ روز بوده و در صورتی که مسافر از طریق زمین یا دریا به این کشور وارد شود باید یک کارت توریستی به مبلغ ۲۰ دلار آمریکا بخرد. مسافران هوایی احتیاجی به این کارت نخواهند داشت.

Turks and Caicos

این جزیره کوچک و ناشناخته که تحت قلمرو بریتانا است، در اقیانوس اطلس واقع شده و محلی توریستی برای یک سفر لوکس به‌شمار می‌آید. با ویزای کانادا می‌توان ۹۰ روز در این جزیره اقامت داشت.

گرجستان

کشور همسایه ایران، یعنی گرجستان هم به دارندگان ویزای کانادا اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز را در این کشور سپری کنند.

مونته‌نگرو

این کشور کوچک ولی زیبای اروپایی هم جزو کشورهایی به‌حساب می‌آید که با ویزای کانادا می‌توان به آن وارد شد و حداکثر ۳۰ روز در آنجا اقامت داشت.

مقدونیه شمالی

سفر به این کشور اروپایی نیز با ویزای کانادا امکان‌پذیر است. حداکثر ۱۵ روز را با این ویزا می‌توان در مقدونیه شمالی سیاحت نمود.

قطر

از کشورهای حوزه خلیج فارس، کشور قطر به مسافرانی که ویزای کانادا را دریافت نموده‌اند اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز را در این کشور سپری کنند. لازم به ذکر است که با این حال باید برای ورود به قطر ویزای الکترونیکی تهیه نمود که البته رایگان است.

 

همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، علاوه‌بر کشورهای فوق کشورهای دیگری نیز هستند که با ویزای کانادا می‌توان به آن‌ها سفر کرد، ولی برای پاسپورت ایرانی ممنوعیت قائل شده‌اند. این کشورها عبارتند از:

تایوان – کره‌جنوبی – سنگاپور – فیلیپین – عمان – پرو – سنت‌مارتن – جامائیکا – هائیتی – کوراچائو – جزایر کیمن – بانیر (Bonaire) – باهاماس – آروبا – نیکاراگوئه – هندوراس – گواتمالا – السالوادور

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =