امکان پیگیری آنلاین برای پرونده‌های خانوادگی اقامت دایم کانادا

 

کشور کانادا در راستای پیشرفت اقتصادی خود، در حال حاضر اعلام کمبود نیرو کرده و به جذب مهاجران روی آورده است. دولت این کشور به این نتیجه رسیده است که برای جذب افراد مستعد به کانادا باید تعهدات خود را در راستای بهبود خدمات به متقاضیان مهاجرت ارتقاء بخشد تا آنها آینده روشنی را در این کشور مشاهده نمایند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، به تازگی اعلام کرده است که اجرای یک سیستم پیگیری دیجیتال پرونده‌های مهاجرتی برای متقاضیان مهاجرت خانوادگی، اسپانسرها و وکلای آنها در دستور کار است که اجازه می‌دهد آنها به صورت آنلاین و به سادگی از وضعیت پرونده خود در هر زمان آگاه شوند. این مزیت در راستای تغییرات جدید سیستم مهاجرتی کانادا انجام می‌گردد که قصد دارد به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی و ارتقاء خدمات به مشتریان خود زیرساخت‌های سازمان مهاجرت را مدرن و نوسازی کند.

برای راه‌اندازی مقدماتی این سیستم جدید، خدمات پیگیری برای آن دسته از متقاضیان اقامت دایم کانادا در دسترس خواهد بود که همراه با همسر و فرزندان خود درخواست ارسال نموده‌اند. اداره مهاجرت کانادا، همچنین، در حال کار بر روی همین سیستم برای سایر متقاضیان ورود به کانادا نیز می‌باشد و در زمان مناسب این ابزار را معرفی کرده و در دسترس قرار خواهد داد.

وزیر مهاجرت کانادا اضافه کرده است: «همزمان با اجرایی کردن نوسازی سیستم‌های خدمات به مشتریان، تمرکز خود را بر کاهش زمان بررسی پرونده‌های متقاضیان ورود به کانادا نیز خواهیم گذاشت. طی تلاش‌های اخیر، میانگین مدت بررسی پرونده‌های اسپانسرشیپ توسط همسر، برای درخواست‌های جدید به ۱۲ ماه کاهش یافته است.»

انتخاب کشور کانادا از سوی افراد واجد شرایط و مستعد به سادگی گرفته نشده است، و فرآیند بررسی هم می‌تواند هیجان‌آور باشد و هم استرس‌زا. این ابزار پیگیری جدید، به درخواست‌کنندگان امکان خواهد داد تا درخواست‌ خود را دنبال نموده و در صورت نیاز به اقدام جدید و تغییر در پرونده، به سرعت وارد عمل بشوند. این مزیت همچنین برای اطلاع از تمامی جزئیات پرونده با گذاشتن قابلیت دسترسی و تماس با بخش خدمات اداره مهاجرت، شفافیت فرآیند بررسی پرونده را افزایش می‌دهد.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هر ساله با میلیون‌ها مراجعه‌کننده در داخل و خارج کانادا تعامل دارد، و میزان بالایی از به‌روزرسانی درخواست‌ها از طریق تلفن و ایمیل به مرکز خدمات مشتریان این اداره ارسال می‌شود. دولت کانادا می‌خواهد مطمئن شود که متقاضیان برای پاسخ به پرسش‌های‌شان درباره وضعیت پرونده خود به صورت آنلاین معطل نشوند. توسعه پیگیری وضعیت پرونده‌های مهاجرتی، تنها بخشی از نوسازی اداره مهاجرت کانادا در آینده می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =