,

احتمال پیوستن رومانی و بلغارستان به حوزه‌ی شینگن تا پایان ۲۰۲۳

پارلمان اتحادیه‌ی اروپا به‌تازگی با رای بالا تصمیم گرفت که دو کشور بلغارستان و رومانی با برآورده کردن شرایط لازم، امکان پیوستن به کشورهای حوزه‌ی شینگن را خواهند داشت.

این پارلمان پشیمانی خود را از جلسه‌ی دسامبر ۲۰۲۲ مبنی بر رد کردن این دو کشور برای عضو شدن‌شان بدون توجه به موارد قانونی ابراز نموده است. رییس پارلمان اروپا اعلام کرده که حوزه‌ی شینگن بزرگتر و بدون کنترل مرزی این منطقه را قوی‌تر خواهد کرد و تمامی اعضای اتحادیه‌ی اروپا حق پیوستن به این حوزه را دارند.

در حقیقت، در حال حاضر، دو کشور رومانی و بلغارستان همچنان خارج از حوزه‌ی شینگن قرار دارند و شهروندان آن‌ها بدون ویزا نمی‌توانند به این منطقه سفر کنند. مردم این دو کشور از تاخیر در پیوستن کشورشان به حوزه‌ی شینگن راضی نیستند و می‌خواهند ارتباط اقتصادی و سیاسی بیشتری را با دیگر کشورهای اروپایی برقرار سازند.

یکی از دلایل نپذیرفتن کشورهای رومانی و بلغارستان، مسائل زیست‌محیطی بوده و اتحادیه‌ی اروپا همواره نگران آلودگی هوای ناشی از رفت‌وآمد آزاد ماشین‌های باربری از این دو کشور به سایر مقاصد اروپایی است. البته اعضای پارلمان اروپا این اخبار را پروپاگاندای مخالفان اروپای واحد و روسیه می‌دانند‌.

در حال حاضر، تمامی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا به‌جز رومانی، بلغارستان، ایرلند و قبرس در حوزه‌ی شینگن قرار می‌گیرند و چهار کشور سوییس، لیختن‌اشتاین، ایسلند و نروژ نیز با اینکه جزو این اتحادیه نمی‌باشند، اما عضو شینگن هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =