معرفی کشور قطر

کشور قطر که در خاورمیانه و حاشیه‌ی خلیج فارس واقع شده است، سال ۱۹۷۱ به صورت یک کشور کاملاً مستقل از بریتانیا جدا شد. این شبه‌جزیره با مساحتی حدود ۱۱ هزار کیلومترمربع یکی از منابع مهم گاز و نفت دنیا به شمار می‌رود. جمعیت این کشور ۲٫۵ میلیون نفر و پایتخت آن دوحه است. زبان رسمی قطر عربی و حکومت پادشاهی بر این کشور حاکم است. میزان جرم و جنایت در کشور قطر بسیار پایین و این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

 

ویزای توریستی قطر برای ایرانیان

کشور قطر از سال ۲۰۲۳ شهروندان ایرانی را از اخذ ویزا برای ورود به این کشور معاف کرده است. در حال حاضر، دارندگان پاسپورت ایرانی در کنار شهروندان چهار کشور دیگر (هند، پاکستان، تایلند و اکراین) هنگام ورود به قطر ویزای فرودگاهی دریافت خواهند کرد. اما لازم به ذکر است که مسافران ایرانی می‌بایست زمان ورود به این کشور ووچر معتبر اقامتگاه و بلیت رفت‌وبرگشت خود را در دست داشته باشند. خرید هتل برای هر متقاضی ورود به قطر باید از طریق «وبسایت دیسکاور قطر» انجام شده باشد و هرگونه رزرو و خرید اقامتگاه از روش‌های دیگر قابل قبول نخواهد بود.

مجموعه‌ی «نیلاگشت» با دارا بودن نمایندگی دیسکاور قطر، با قیمت‌های مناسب و گزینه‌های متنوع، به مسافران این کشور بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

 

مدارک برای دریافت ویزای توریستی قطر

با وضع قوانین جدید گردشگری در قطر، شهروندان حدود ۱۰۰ کشور از اخذ ویزا برای ورودی به این کشور مستثنا شده‌اند. شهروندان ایرانی نیز برای ورود به قطر، ویزای فرودگاهی هنگام ورود دریافت خواهند کرد. برای اخذ این ویزا، مسافر فقط باید پاسپورت معتبر، بلیت رفت‌وبرگشت و یک ووچر هتل از «دیسکاور قطر» در اختیار داشته باشد تا بدون مشکل وارد خاک قطر شود.

هزینه دریافت ویزای قطر

ویزای قطر برای ایرانیان هنگام ورود به فرودگاه دوحه برای ۱۴ روز و به صورت رایگان صادر می‌گردد. در صورتی که مسافر قصد داشته باشد بیش از ۱۴ روز در خاک قطر اقامت داشته باشد، برای ویزای ۳۰روزه می‌بایست معادل ۲۸ دلار آمریکا هزینه پرداخت نماید.

 

دیسکاور قطر  (Discover Qatar)

وبسایت رسمی «دیسکاور قطر» در راستای جذب گردشگر و ارائه‌ی خدمات به مسافران ورودی این کشور از طرف مقامات گردشگری پادشاهی قطر راه‌اندازی شده است. هدف اصلی از راه‌اندازی این وبسایت، تبدیل شدن قطر به یک قطب توریستی در حوزه‌ی خلیج فارس است. ارائه‌ی هتل‌های لوکس از طریق این وبسایت به گردشگران این اجازه را می‌دهد که بهترین سفر را تجربه نمایند.

رزرو هتل قطر

مجموعه‌ی «نیلاگشت» با دسترسی مستقیم به «دیسکاور قطر» پیشنهادهای متنوعی را برای اقامت در این کشور در اختیار مسافران قرار می‌دهد که از بین آنها می‌توان به هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره‌ای چون Intercontinental the City، Marriott Marquis City Center و  Pullman اشاره کرد که دسترسی مستقیم به ساحل شهر دوحه را دارند و همچنین به افرادی که با پرواز «قطر ایرویز» به مقاصد دیگر سفر می‌کنند، هنگام توقف در این شهر خدمات ارائه می‌دهند.

سوالات متداول درباره سفر به قطر بدون ویزا

بله، مسافران ایرانی برای دریافت ویزای رایگان فرودگاهی قطر باید هتل خود را از طریق سایت قطر دیسکاوری و با کردیت کارت، رزرو کنند.

بله، با توجه به اینکه خدمات سایت قطر دیسکاور فقط با کردیت کارت است، مسافران ایرانی میتوانند از طریق نیلاگشت رزرو هتل های قطر را با پرداخت ریالی و از طریق کارت شتاب انجام دهند.

برای درخواست رزرو هتل های قطر دیسکاور کافی است با کارشناسان مربوطه به طور مستقیم با شماره ۲۲۰۱۲۵۸۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

بله، نیلاگشت این امکان را فراهم آورده تا تمام خدمات مرتبط با قطر دیسکاور از خرید بلیط تا رزرو هتل، بیمه، ترانسفر و … را به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید.