قوانین و مقررات وب سایت نیلاگشت

شرایط و ضوابط عمومی

وب ‌سایت نیلاگشت، طبق قوانین جهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند و کاربران محترم موظفند هیچ‌گونه مطلب سیاسی یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وب‌سایت قرار ندهند. درصورت اثبات این امر، شناسه‌ کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز برعهده‌ خود ایشان خواهد بود.

حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران وب‌سایت نیلاگشت تولید و بر روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد، متعلق به نیلاگشت است و نیلاگشت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتویات را برای خود محفوظ می‌دارد.

خدمات و محتوای که توسط نیلاگشت تولید و عرضه می‌شوند؛ صرفا جهت استفاده‌ در این وب‌سایت هست. هرگونه سوء استفاده از مطالب، اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… وب‌سایت نیلاگشت توسط هر فرد حقیقی یا حقوقی، پیگرد قانونی خواهد داشت. بازنشر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی Nilagasht.com و لینک به مطلب ذکر شده و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ کتبی از مسئولان وب‌سایت مجاز است.

استفاده از این وب‌سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است.

درصورت عدم رعایت هریک از موارد فوق، سایت اینترنتی نیلاگشت مجاز به طرح شکایت از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح و دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشور و روشن کردن اذهان عمومی درباره‌ تخطی صورت گرفته خواهد بود.

اطلاعات موجود در این وب‌سایت از منابع معتبر و مرتبط و توسط متخصصین این رشته جمع‌آوری، ترجمه و تدوین شده‌اند؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وب ‌سایت نیلاگشت مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و… برعهده نمی‌گیرد.

وب سایت نیلاگشت ممکن است جهت ارسال بسته‌های هدیه، تبلیغات، نامه‌های الکترونیکی و… از طرف خود و یا مجموعه‌های همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.

نیلاگشت مسئولیتی در مورد محتوای وب‌سایت‌هایی که به آنها لینک داده است، ندارد. این سایت‌ها توسـط نیلاگشت تولید نشده‌اند و وجود آنها، به منزله‌ تایید یا ارتباط ما با تولیدکنندگان آنها نیست.

وب سایت نیلاگشت پایگاه اینترنتی دیگری جز  Nilagasht.comو زیر‌مجموعه‌های آن نداشته و تنها از همین راه با کاربران خود تماس می‌گیرد. سایر مکاتبات اینترنتی از آدرس‌هایی جز آدرس‌های رسمی و معتبر این وب‌سایت، مورد تایید نیلاگشت نیست.

ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام مطابق با نام مندرج در پاسپورت، تعداد مسافران، سن و… برعهده‌ کاربر می‌باشد. درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل برعهده‌ کاربران خواهد بود.

کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت نیلاگشت اصلاح نماید. درغیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

وب سایت نیلاگشت به فروش اینترنتی، ویزا و خدمات گردشگری می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را برعهده ندارد. (طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، برعهده‌ شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ پرواز است).

هرگونه سوء استفاده از نام نیلاگشت، سایت اینترنتی نیلاگشت، مکاتبه از طرف نیلاگشت و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده، ازطریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

وب‌سایت نیلاگشت اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط درصورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

شرایط و ضوابط اختصاصی

نیلاگشت، درخواست کننده ویزا می‌باشد، لذا درصورتی که تحویل ویزا به وسیله نیلاگشت به دلایلی همچون تعطیلی سفارت یا کشور دعوت کننده یا اختلافات سیاسی و یا تشابه اسمی و چهره‌ای مسافر و … که از اختیارات نیلاگشت خارج است به تاخیر بیافتد، نیلاگشت هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و هزینه ویزا یا دعوتنامه مسترد نخواهد شد.

باتوجه به اینکه خرید بلیط و رزرو هتل و هرگونه هماهنگی دیگر مربوط به سفر پس از دریافت ویزا انجام می‌پذیرد، لذا نیلاگشت درقبال هرگونه اقدامی پیش از اخذ ویزا، هیچگونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد و کلیه زیان‌های مادی و معنوی آن به‌عهده خود مسافر/نماینده مسافران یا آژانس درخواست کننده می‌باشد.

چنانچه صدور ویزا و تحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانه‌ها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد، مسافر/مسافران بایستی مقدمات سفر خود را قبلاً آماده نموده باشند.

باتوجه به این که مدارک لازم برای اخذ بعضی ویزاها شامل رزرو هتل و اصل بلیط صادر شده می‌باشد، لذا درصورت عدم تایید ویزا از سوی سفارت، نیلاگشت هیچگونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از کنسلی بلیط و هتل نداشته و کلیه خسارت‌ها به‌عهده مسافر/نماینده مسافران می‌باشد.

آژانس درخواست کننده ویزا، تحویل دهنده پاسپورت یا متقاضی ویزا (مسافر/نماینده مسافران) متعهد می‌شود صاحب پاسپورت در داخل کشور بوده و درصورت نیاز به حضور مسافر/مسافران در سفارت، اقدامات لازم را جهت مراجعه به سفارت در تاریخ و ساعت مشخص انجام می‌دهد. درغیر این صورت کلیه مسئولیت‌های آن به عهده مسافر/مسافران یا آژانس درخواست کننده می‌باشد.

مسافر/نماینده مسافران یا آژانس درخواست کننده ویزا متعهد می‌شود پس از دریافت خدمات ویزا، تاریخ و مهر، نوع ویزا، همراهان و محتویات آن را چک نماید و درصورت مشاهده اشکال در هنگام دریافت مدارک، به نیلاگشت اعلام نماید. درغیر این صورت مسئولیت آن به عهده نیلاگشت نمی‌باشد.

درصورتی که درخواست کننده ویزا دفتر خدمات مسافرتی باشد، متعهد می‌شود کلیه شرایط تضمین، اخذ ویزا، قرارداد و غیره را به مسافر/نماینده مسافران خود اعلام نماید. درصورت عدم هماهنگی، درخواست کننده جوابگوی مسافر/نماینده مسافران خواهد بود.

اگر مسافران به‌صورت گروهی باشند و ویزای تعدادی از آنها به هر دلیلی از سوی اداره مهاجرت کشور مقصد یا کشورهای نقطه ترانزیت سفر صادر نشود و برای باقی مسافران صادر گردد، مسافرینی که دارای ویزا می‌باشند اگر از مسافرت خود صرف نظر کنند، موظف به پرداخت کل هزینه ویزاها می‌باشند.

تأمین هزینه ارزی ویزا به روش‌های قانونی برعهده مسافر/نماینده مسافران می‌باشد.

ارائه ضمانت‌نامه معتبر برحسب نیاز ویزاهایی که احتیاج به ضمانت نامه دارد، از سوی مسافر/نماینده مسافران الزامی بوده و درصورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با مسافر/مسافران و یا انگشت‌نگاری به‌منظور صدور ویزا، مسافر/مسافران باید رأس ساعت و تاریخ تعیین شده در کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید. درصورت عدم حضور مسافر/مسافران در وقت تعیین شده و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارتخانه که منجر به عدم دریافت ویزا می‌گردد، مسئولیت عواقب آن برعهده مسافر/مسافران خواهد بود.

درصورتی که مسافر/مسافران کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و براساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت، سفارت از صدور ویزا وی خودداری نماید، مسافر/مسافران حق هیچ‌گونه اعتراضی نداشته و نیلاگشت هیچگونه وجهی به مسافر/نماینده مسافران استرداد نخواهد کرد.

درصورتی که مسافر/مسافران برنامه سفر خود را کنسل نماید و در این زمان روادید مسافر اخذ شده باشد، نیلاگشت مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود و نیلاگشت هیچگونه وجهی به مسافر/نماینده مسافران استرداد نخواهد کرد.

درصورت افزایش و یا تغییر هزینه صدور ویزا توسط کشور صادرکننده، با ارائه مدارک مستند از سوی نیلاگشت، مسافر/مسافران موظف به پرداخت ما به‌التفاوت اعلام شده می‌باشد.

چنانچه مسافر/مسافران ممنوع‌الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری، مقامات محلی از ورود وی به آن کشور جلوگیری نمایند، هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه نیلاگشت نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت فرودگاه تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه به عهده مسافر/مسافران می‌باشد.

درصورتی که هر یک از مسافران از بازگشت به کشور در تاریخ ازپیش تعیین شده در ویزا، خودداری نمایند و این امر با توجه به تعهدات مسافر/نماینده مسافران خسارت مادی و معنوی به نیلاگشت وارد آورد، مسافر/نماینده مسافران متعهد گردیدند ضمانتنامه‌ای را که در قبال دریافت رسید به صورت ودیعه نزد نیلاگشت سپرده‌اند، مطابق مواد ۲۲۱ و ۲۳۰ قانون مدنی به‌عنوان خسارت ناشی از تخلف انجام تعهد منظور گردیده و حق هرگونه اعتراض و درخواست تعدیل از محکمه را از خود سلب نمودند.

مسافر/نماینده مسافران از این موضوع اطلاع کامل دارد که نیلاگشت، درخواست کننده ویزا می‌باشد نه صادر کننده ویزا.

کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه و عدم ممنوع‌الخروجی مسافر/مسافران برعهده مسافر/نماینده مسافران بوده و نیلاگشت در این خصوص هیچ مسئولیتی ندارد.

طبق قوانین تجارت الکترونیک، ارسال مدارک و پرداخت وجه، به منزله آگاهی و موافقت با تمامی قوانین و مقررات این وبسایت می‌باشد.

به‌محض دریافت اصل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا (برای ویزاهایی که نیاز به اصل مدارک دارد) رسید دریافت مدارک برای مسافر/نماینده مسافران ارسال خواهد شد.

درصورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حکم مرضی الطرفین بوده و آراء صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.