تراول داکیومنت کانادا

تراول داکیومنت کانادا

یکی از مسیرهای ورود به کشور کانادا استفاده از مجوز سفر یا تراول داکیومنت (Travel Document) است.
این مجوز برای افرادی صادر می‌گردد که کارت اقامت کانادا را از قبل دریافت کرده باشند؛ یعنی مقیم کانادا بوده ولی در حال حاضر در خارج از خاک این کشور حضور داشته باشند.
این افراد در صورتی مجبور به اخذ مجوز سفر یا تراول داکیومنت می‌باشند که اعتبار کارت اقامت‌شان منقضی شده و یا آن را گم کرده باشند. در این صورت، آنها برای ورود به کشور کانادا و دریافت کارت اقامت جدید خود نیاز به یک مجوز ورود خواهند داشت که همان تراول داکیومنت است.
اما چه افرادی نیاز به تراول داکیومنت نخواهند داشت؟ ابتدا افرادی که شهروند کانادا هستند یا پاسپورت کانادایی دارند. در ضمن، کسانی که همچنان کارت اقامت دایم (PR) آنها معتبر باشد نیز نیازی به تراول داکیومنت نخواهند داشت. به علاوه، افرادی که اعتبار اقامت دایم آنها منقضی شده نیز نمی‌توانند برای اخذ این مجوز اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تراول داکیومنت (PTDR)

جهت اخذ تراول داکیومنت از خارج از خاک کانادا، متقاضی باید مدارکی را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال نموده تا این اداره بر اساس صحت و سقم مدارک ارسالی مجوز ورود یا همان تراول داکیومنت را صادر نماید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک شناسایی فرد متقاضی؛ از قبیل پاسپورت، ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • اسکن تمامی صفحات پاسپورت متقاضی در ۵ سال گذشته
  • مدارکی دال بر این که فرد اقامت کانادا را داراست؛ از قبیل اسنادی دال بر این که قبلاً در این کشور اقامت داشته است.
  • تکمیل فرم IMM5627
  •  ۲ قطعه عکس

در عین حال، متقاضی دریافت تراول داکیومنت باید اثبات نماید که قوانین اقامتی کانادا را که او را ملزم به حضور در این کشور می‌کند، رعایت کرده است. جهت اثبات این مورد باید فرد مقیم خارج از خاک کانادا با مدرک نشان دهد که زمان مورد نیاز برای حفظ اقامت دایم خود را در کشور کانادا گذرانده یا خواهد گذراند.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت تراول داکیومنت، در صورتی که شرایط لازم را دارید با مجموعه «نیلا گشت» تماس گرفته و از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب این مجموعه بهره‌مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =